Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 18. října 2006

Starosti s Evou

skoro bych mohla napsat Eva tropí hlouposti

Evča začala chodit do baru asi před půl rokem. Veselá, zábavná, hezká a vypadá na míň, než na svých 32 let. Malá postavička, velká černá kukadla, tmavé vlasy a tak akorát oplácaná, aby to potěšilo nejedno mužské oko a vyplnilo náznaky začínajících vrásek.


Skamarádily jsme se skoro hned. Při její povaze to ani jinak nešlo. Nejprve přišla párkrát sama, klidně šla i sama tančit, ale tanhle stav trval vždy nejdéje tři minuty a už s ní někdo byl. A že se pak během večera s dotyčným i ztratila, no a co?


Ráda sedávala s partičkami holek a kluků minimálně o deset let mladšími a pak mi vždy povídala, kde všude s nimi byla, poté, co opustili můj minibar.
Jak dlouho si může někdo takhle na maloměstě užívat, než se o tom začne všude mluvit? Měsíc, dva?

Co se stalo, že je Eva takhle utržená ze řetězu? Někdy se takhle chovají ženy po rozvodu. Honem rychle si dokázat, že jsem ještě žádoucí, žádný vlak přece neujel, všechno skvělé je ještě přede mnou...
Eva tenhle případ není. Postupně se mi sestavil obrázek.

V 16ti přišla do jiného stavu, pachatelem byl její první kluk a protože už měl po vojně, tak se ke svému činu hrdě přihlásil a Evu si vzal. Ona přerušila učení (měla z ní být kuchařka) a ve svých sedmnácti porodila syna. Do roka a do dne k synovi přibyla dcera a do dvou let druhá dcera. Pak Evu napadlo nechat si napsat antikoncepci.
 "Já jsem totiž strašně plodná, mně kdyby to někdo udělal do ucha, tak je z toho mimoděložní těhotenství," řekla mi jednou takhle nad ránem, když měla upovídanou opici.

Dvacetiletá holka s třemi malými dětmi a manželem, který si svoje užil před vojnou.

V životě nebyla na diskotéce, nikdy na ni nesáhl jiný muž než ten její. Jenže v tu dobu jí to ještě nedošlo, že z jejího života byl vytržen kus, který může někdy začít chybět. Došlo jí to až teď. Děti odrostly, už nepotřebují ustavičnou péči, stále milující manžel je přes týden na montážích a vrací se jen na víkendy a najednou se asi dostavil velmi silný pocit , že jí v životě něco uteklo a je okamžitě potřeba to dohonit.

Jenže kam lze v tom dohánění až dojít?

Evi mám o Tebe strach.

Jenže nevím, jak Ti pomoct... 

9 komentářů:

  1. Napiš na ni link a budeme do ní hučet všichni Dobrou

    OdpovědětVymazat
  2. Báro...neměj o ní strach...nedojde, kam nemá.Je už veliká!Jen si trošku něco zkusí...

    OdpovědětVymazat
  3. Nejde s tím nic dělat. Takhle dopadají skoro všechny, které si nic neužily. Nemusely ani být předčasně vdané s děckama. Stačí, že je rodiče nechtěly nikam pouštět a nemohly se vybouřit. Musí si to zkrátka odžít. Snad lepší ve třiceti než v padesáti. Časem jí dojde,že vlastně o nic tak moc nepřišla. Jen, aby na to dřív nepřišel ten její manžel...

    OdpovědětVymazat
  4. To je ono, že s tím nejde nic dělat a už vůbec ne, jí něco vysvětlovat. Děti ale nejsou padlé na hlavu, aby si nevšimly, že se jim mamča vrací domů ráno a ve chvíli, kdy se drby dostanou k manželovi, bude zle...

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám totiž jednu dávnou kamarádku. Když jsme s ostatními kamarádkama \"se vybuřovaly\", ona byla plachá a moc se toho neúčastnila. Zato si to začala vybírat po třicítce a ještě neskončila. Zatím.

    OdpovědětVymazat
  6. Helazd, tady je to tím horší, že na maloměstě jsi okamžitě \"onálepkovaná\" a roky se s člověkem ty drby táhnou a nikomu se nedá vysvětlit, že pár úletů nic neznamená.

    OdpovědětVymazat
  7. Já vím, že to není dobré pro nikoho. Moje kamarádka teď také bydlí v menším městě. Navíc svého nového milence má z nějaké sportovní party, do které dochází občas i její muž. Je to docela trapný. Navíc její muž je príma chlap, žádný lempl, opilec nebo tyran a fakt si to nezaslouží. Mají dvě dcery, které by v případě rozvodu chtěly zůstat s tátou!

    OdpovědětVymazat
  8. Helazd, žádný asi není úplně svatý, ale nikdy by člověk neměl dopustit, aby ten druhý byl za vola.

    OdpovědětVymazat
  9. My jí to samozřejmě neschvalujem, doufaly jsme že to časem odezní a one ne. Ale je to těžké, je už dospělá nemůžeš jí nic zakazovat.

    OdpovědětVymazat