Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pátek 10. listopadu 2006

Hvězdáři a démoni

vidím je každý den

Vracívám se z práce nad ránem.
Bývá ještě tma, ale oni jsou tam. Pomalu, rozvážně, mnohdy vratce se ze tmy vynořují tmavé postavy.
Hnány neviditelnou silou opouštějí své příbytky, nezáleží jim na tom, jestli prší, fouká severák nebo sněží.
Jdou svoji pravidelnou trasu s neměnným cílem. 
Špinaví a zarostlí,  v oblečení, které svoji původní barvu ztratilo před lety.
První cigaretu už mají dnes za sebou, teď jen vykašlat tu pachuť, co po ní zůstala.

I bez hodinek, sejdou se na minutu přesně.

Tím signálem je rachot klíče v zámku místní trafiky.
Na pultě už čeká právě otevřené pivo, z balíků novin se vynořují panáci rumu.
První lok je dlouhý, vždyť celou noc byla ta sžíravá žízeň.
Další pivo už mizí pomaleji.

Teď už je čas vychutnat se zvrácenou hlavou přes silné dno láhve ten pohled na noční oblohu. Pozorují dlouho, pečlivě. K pohledu zpět na chodník je přivede až zašlápnutí dalšího nedopalku.
Dnes je zataženo, hvězdy se nekonaly.

Nevadí, vždyť zítra je démon alkoholu přivede nepochybně zase...

9 komentářů:

  1. Obdivuju jak poutavě dokážeš popsat ztroskotanou realitu těch \"hvězdářů\" :)Sakra, teď jsem si vzpomněl, že jsem se chtěl včera dívat na film Lesní chodci (Jiří Schmitzer v hlavní roli tuláckého filmu - http://www.ceskatelevize.cz/specialy/lesnichodci/) No to brzo :-/

    OdpovědětVymazat
  2. Právě i oni tvoří...kolorit tohoto světa.A stejně tak, jak mohou oni \"děsit\" kolemjoucí, je děsí přesdtava uhlazeného obleku s kravatou.Ale Ty Báro...popsala jsi to tak, docela vidím celý ten filmový obraz.Bára se nad ránem vrací domů.

    OdpovědětVymazat
  3. Tito lidičky jsou známí snad v každém městě, četl jsem už na ně spílání i lítost, ale epickou poezii jsem dnes četl poprvé.

    OdpovědětVymazat
  4. Zvedám palec a pochvalně mručím ... jednou jsem něco podobného viděl a vypadalo to přesně takto.

    OdpovědětVymazat
  5. Wu - bohužel, ač ČT opakuje kdejakou kravinu třikrát, Lesní chodci šli jen jednou :(Ani já je neviděla. Mně už z té televize zbyde jen Panorama na ČT2 ráno a totéž na Bayernu z Alp. Zbytek nestíhám :)Mirko - mě neděsí ti lidé , mě děsí ta OBROVSKÁ síla, která je ještě skoro v noci vytáhne z postele a žene je do nečasu ... pravidelně, denně, v sobotu i v neděli. S tím vracením nad ránem, tos mě pěkně vyhmátla, až budu mít mléčný bar, budu chodit domů taky ve čtyři, ale odpoledne :))Děkuji, že se vám to líbilo.

    OdpovědětVymazat
  6. Báro...já vím, že Tebe neděsí. Ty nejsi taky jen kolemjdoucí!

    OdpovědětVymazat
  7. Máš dar vidět a viděné popsat. A navíc to popisuješ realisticky bez odsudku. Snad.

    OdpovědětVymazat
  8. jenio,je to bez odsudku, na to si netroufám...

    OdpovědětVymazat