Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

úterý 5. prosince 2006

Moji dva skvělí kamarádi

tentokrát to vůbec není o chlapech
Jsou to tušník a nušník.
Správně by se to mělo napsat tužník a nůžník, ale tak to u nás nikdo nevyslovuje.
Málem si je beru i na dovolenou.
Hlavně tušník. Ten mě provází celým životem.
Stával v mém panenském a později i nepanenském pokojíčku na psacím stole a druhý byl v kuchyni na jídelním stole.
V mém nynějším domově je jeden na kuchyňské lince hned vedle faxu, (jestli má někdo nějaký problém s faxem na lince, tak já v kuchyni prostě ŽIJU!), druhý mám v kuchyni na poličce a třetí je v pracovně u PC.
Hlavně v jednom je pořád nachystáno několik tužek různých tvrdostí, protože každou chvilku je třeba něco nakreslit, pak jedna mikrotužka, když je potřeba něco narýsovat.
V ostatních je pak pár píšících propisek, nejlépe "číňáků", protože čínská pera, to je láska z dětství, a nějaký ten štětec, hlavně na Herkules a Balakryl, kutí se stále.
Doma všichni vědí, že se do tušníku nesmí strkat zpátky nepíšící propisky.
To bych je totiž zabila!
Není nic šílenějšího, než když někdo zavolá a já si chci zapsat, co mi diktuje a píše AŽ TŘETÍ propiska.
Hysterický záchvat zaručen!
"Doma je sto tužek a já nemám čím psáááát!" Myslím, že tenhle výkřik znají i sousedi za devadesátkou zdí.
V létě jsem chodila po dědině s peticí a někde v půli trasy jsem ztratila propisku. No co, vracet se nebudu, tak mi to lidi podepíšou svojí.
Cha cha, to jsem se spletla! Moje prosba o tužku většinou způsobila v domácnostech nekoordinované pobíhání po předsíni, převracení šuplíků od kuchyňského stolu a nakonec, po čtvrthodině, vítězoslavné nalezení tužky v penálu dítka školou povinného.
Tak to by pro mě nebylo.
Já jsem klidně ochotna nemít doma struhadlo na řepu a drtič na kukuřici, ale tužku u ruky mít musím!
No a nušník?
To je objev posledních let. Musím se přiznat, že někdy ve svých třiceti jsem objevila Ameriku.
Používat nůžky v kuchyni!
Jak jednoduhé je ustřihnout rožek kabice s mlékem, než to pižlat nožem. Kolik rozsypaných drobných těstovin zavinilo to, když jsem nožem chtěla naříznout sáček a on se rozjel podélně ve švu....to se nůžkami nikdy nestane!
Jak krásně si stříhám vakuový obal na kávu a nervu to zubama, jako dřív.
A to ani nemluvím o tom, jak pěkně se s nimi stříhá šnytlík nebo řeřicha na chleba s máslem. Nušník má svá pravidla.
Žluté a fialové nůžky jsou výhradně na látku a na ty se jinak nesmí nikdo ani podívat. Oranžové jsou na všechno, ale nesmí se zaměnit s červenými, protože ty jsou na výše zmíněné bylinky a jak by to vypadalo, mít ustřižený papír se zeleným okrajem. Teď, jak to píšu možná dobře, ale zkoušet to nebudu.
Pak je tam kopec manikúrových nůžtiček a jistě bych tam vylovila i pilníček na nehty.

Tak to jsou ti moji pomocníčci:




P.S. Po letech, když to čtu, zjišťuji, že jsem trochu zvlčila a sem tam se nějaká ta nepíšící propiska do tušníku dostane. Takže 1.1. bude probírka a zase nastolím starý pořádek :-)
     

28 komentářů:

  1. No ještě chvíli říkej že jsi chaotik. Houbeles;-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Taaaaakprávě jsem to chtěla říct, že Tvé členství v klubu, který jsi založila, je silně ohroženo!!! TY seřazuješ předměty podle velikosti, barev a důležitosti,proboha jsi jako Frank z MASHe :-)))))))))))

    OdpovědětVymazat
  3. Nekamenujte mě,já prostě potřebuji mít neustáe u ruky píšící tužku. Ještě mě párkrát hecnete a vyfotím vám ten chaos a pak budu muset utéct na Nová Zéland :)))

    OdpovědětVymazat
  4. No Báro, nás bys tedy zabila...

    OdpovědětVymazat
  5. Helazd,nezabila, vy byste to nedělali! :))Možná jednou...Obrazně řečeno, týden stará mršina přejeté kuny, ležící v kuchyni na prostředku by mi vadila méně, než tušník plný vypsaných propisek ;)Ale jinak jsem normální. Fakt. Doktor Chochloušek by to určitě potvrdil.

    OdpovědětVymazat
  6. No mi ani tak nešlo o vypsané a nevypsané průpisky, ale jak říká Mod.o ty přesně barevně, velikostně a \"použitelně\" seřazené předměty na fotkách. U nás se (neb jsem furt tvořící)nůžek vyskytuje taky velká spousta, ale leží tak porůznu někde v prostoru mezi kojeneckou kaší, stohem časopisů, rozdělaným scénářem, příručkou mladých svišťů a podobně. Už VÍŠ o co nám jde? ;-)))

    OdpovědětVymazat
  7. Tento stojánek máme taky. Momentálně obsahuje několik různých šroubováků, vypsané propisky, kancelářské svorky, gumičky do vlasů, matičky a šroubečky, které od někud vypadly a nevím kam patří (možná se ještě budou hodit) a sáčky hnojiva pro řezané kytky, aby dýl vydrželi. V kabelce mám propisku, kterou nikomu nepůjčuju, co kdybych ji potřebovala až nám někdo přinese k podpisu nějakou petici.A co dečka pod tím stojánkem, je naškrobená? Teď se terpve ukáže, jak na to jsi s chaosem.

    OdpovědětVymazat
  8. Mayo,Ty tužky tak mám odjakživa, tak to už ani nevnímám. Ale ty nůžky, to je můj nedávný vynález a jsem na něj patřičně hrdá, neboť na co jiného má být choatik pyšnější, než na to, že se mu podaří udělat v něčem alespoň malinkatý pořádeček. Donedávna byly nůžky také poházené v celém areálu...Dopřejte mi kousek té radosti ;)))Helazd, možná si spravím reputaci chaotika, když napíšu investigativní reportáž z nitra mé bezedné kabelky :)

    OdpovědětVymazat
  9. Že by to bylo nějak seřazené, tak zase nepřehánějte. Mě zaujala jiná věc. Ty voso ... tam je i lupa...!Mod.,Frank Burns si nehty kouše, Bára na to má pilníček:)Jo a Báro, týden stará mršina přejeté kuny, ležící v kuchyni na prostředku...kde na to chodíš? :) To by mě ale stopro nenechalo chladným. Skočil bych do nušníku a vypižlal z ní srst, kterou bych po vydělání podložil tušník. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Kamilič, ty jsi snad byl včera u mě, protože jinak by Tě nemohlo napadnout to s tou kunou. Původně jsem to chtěla pojmout \"umělecky\" a položit nušník na kožešinu. Ale pak mi to přišlo lehce úchylné, asi jako nahaté miminko na kožešince :)))

    OdpovědětVymazat
  11. ha, tak různých hrnků a kelímků na tužky a ostatní nejrůznější harampádí, co se tam za ty léta nastrkalo při bleskoúklidu, mám spoustu. ovšem tužky píší málokdy. mají urážené hroty. když vyndám jednu, další 4 zaručeně vypadnou, pokud se ta věc nezvrhne celá a nevysype se mi za kamna... kde občas zůstane rozsypaná do dalšího bleskoúklidu nebo do té doby, než ty různé větší předměty roztahají kočky po celém bytě. ty menší pochpitelně sežerou.

    OdpovědětVymazat
  12. Bych Vám všem přálavidět můj psací stůl tady na chalupě třeba. Tak zprava to začíná monitorem, bedle leží špulka nití, přetrhnutý a nepřetrhnutý řetízek, jehla, miska s krávou a v ní dvě pomády na rty, budík co ukazuje o 9 hodin míň, repelent, odlakovač, štítek od džínů, lahvička s tea tree, kámen, klíče od auta, které už rok nemám, zrcátko, prášky proti kašli,nabíječka na foťák, plechová krabička od bombónů....., to jsem popsala 20 cm od monitoru doleva, ke konci stolu zbývá ještě metr a stejná kumulace předmětů:-)))))))))))))

    OdpovědětVymazat
  13. ze sběratelů nepíšících průpisek taky dostávám amok :(špalky na nože mívají i díru na nůžky - aspoň se u jídla nepletou žádné jiné.

    OdpovědětVymazat
  14. ten druhej obrázek vypadá hrůzostrašně...:)

    OdpovědětVymazat
  15. My máme v kuchyni nůžky 1 ks (slovy jeden kus) a stačí na vše výše uvedené. Po pažitce je utírám ,-)

    OdpovědětVymazat
  16. Taky mám někde jedny nůžky, ale netuším kde:-)

    OdpovědětVymazat
  17. Nůžky na látky mám schovaný, protože by mi s nima určitě někdo něco tajně pižlal. Páč ty ostatní furt někde hledáme. I když momentálně je nejhledanějším předmětem u nás doma kočičí kartáč. A chlupy jsou všude ...

    OdpovědětVymazat
  18. helazd,musim se smat tvemu komentari, promlouvas mi z duse.baro, rev typu, vdyt mame sto propisek, proc proboha zadna nepise?, je slyset i tady v recku. resp. u nas doma pokazde, kdyz nekdo zavola:))

    OdpovědětVymazat
  19. fade - ještě jsou po bytě rezesety jiné tušníky a ty vypadají jako ta tvoje ;)Mod, to je kouzelné. A když se to jčednou za rok uklidí, tak se pak všichni domácí leknou, co tam chybí :)))Brum brum, mě se to neplete v kuchyni, já v kuchyni taky šiju, neboť tam mám stroj a jídelní stůl je stříhací deska a nezřídka se obědvá mezi špendlíky, tak musím mít u ruky nůžky všeho druhu. Což je vysvětlení i pro Gombu, že já jedny nůžky prostě mít nemohu :))

    OdpovědětVymazat
  20. Mykee, to není hrůzostrašné, hrůzostrašné bylo, když jsem byla nedávno odhalena, že nosím v kabelce hasák. Ale jinak jsem veskrze přátelská osoba.

    OdpovědětVymazat
  21. Magrátko,já je schovávat nemusím, protože v kuchyni kromě mě nikdo nic nedělá :)))Pajo, včera mi donesl Mikuláš takovou tu propisku,co se někam přilepí a je na pružince.Stále nevím,jestli to myslel vážně nebo je to výsměch mojí úchylce :)))

    OdpovědětVymazat
  22. Báro,na co je v tušníku lupa? Taky jsem na tušník lačně koukal v Tescu, když stojí tak málo a je to takové super plastové třídítko. Ale pak jsem si představil \"sto prupisek a žádná nepíše\" a přešlo mě to. Udržoval bych to zase jenom já, stejně jako v naší domácnosti náplně v kořenkách. Sakra!! Když mezi jídlem šiješ, nemáš strach, že někdo spolkne špendlika? Hasák v kabelce ... já to pořád říkám, že vy ženské jste nevypočitatelné. Ale že tak moc... vyhlaš soutěž kdo uhádne co nosíš v kabelce. Ale asi nevyhraju, tady budou ve výhodě ženský...:)

    OdpovědětVymazat
  23. 2Kamiličsbírám staré pohlednice a někdy s tou lupou luštím zajímavé věci. Vše se dozvíš z dalších příspěvků, chystám o tom, jak si milenci psali vzkazy pod známku. Tak na to je lupa.Mám strach, že spolknou špendlík, proto je dobře hlídám, ty se skleněnou hlavičkou se už moc špatně shánějí. Plastová hlavička u špendlíku hrozí zničit látku, když ji přejedeš nechtíc žehličkou.Hasák tam mám proto, že mříže u dveří do baru jsou zkřížené a bez hasáku bych se tam nedostala :))

    OdpovědětVymazat
  24. Jéžíši, tak na to se těším, až se dozvím o vzkazech pod známkou, to by mě nikdy nenapadlo, ale je to nádherné!! A hasáku už rozumím. No ale bez toho vysvětlení to zní fakt šíleně, uznej:) A špendílky se skleněnou hlavičkou - tak jsem zase chytřejší, ono asi všechno co děláš pořádně a věnuješ se tomu(šití samo nevyjímaje) vypadá pro nezasvěcené jako totální ujetina:)

    OdpovědětVymazat
  25. Kamilič,přiznávám se bez mučení. Jsem šílená ujetina!

    OdpovědětVymazat
  26. Báro,to jsme všichni, protože kdo není, ten není normální:)

    OdpovědětVymazat
  27. Chi, to máme taky - jen teda doteď nepojmenováno - a ještě navíc pastelkovník, fixovník, gomovníko-lepidlovník strouhátkový a voskovkovník. Vše rovněž v kuchyni :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Nomi, jak to začneš takhle pojmenovávat, je z toho další legrace :-)))

    OdpovědětVymazat