Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pátek 15. prosince 2006

Představuji si tvou ruku, jak mě hladí

mohli jsme se mít rádi, ale vždycky to nevyjde. 

Původně jsem si chystala povídání o vaření čaje, kteroužto taškařici jsem už nekolikrát slíbila a odložila.
Jenže dnes ji musím opět odložit.
V noci se mi totiž zdálo o Lukášovi. A to se nedá jen tak přejít, protože o něm se mi už dlouho nezdálo.

Lukáš, to je staré historie, jeden z těch větších korálků navlečených na niti života.

Poznala jsem ho, když mi bylo sedmnáct.
Moje neotesané dítě by řeklo:" Ale to už si, mami, přece nemůžeš pamatovat!"

Ó, ano. Pamatuji si to, víc než dobře!
Seděly jsme s kamarádkou v lesoparku na opěradle lavičky a kolem šla partička kluků. Zastavili se u nás a začalo obvyklé hecování a předvádění a natřásání peří na obou stranách a nakonec se to stočilo na docela dobrou zábavu, že jsme se rozcházeli až za tmy. Celou tu dobu mě elektrizoval pohled hezkého tichého kluka. Bylo to tak silné, že jsem ho nemohla vyhnat z představ celý následují týden.
 
Pak jsme se potkali znovu, na stejné lavičce, jenže tentokrát jsem si tam četla a byla sama a on šel také bez kamarádů.
Přisedl si za mnou a řekl: "Pamatuješ se na mě? Já jsem ten Lukáš, jak jsme se tu bavili minulý týden."
Abych se nepamatovala!
Srdíčko plesalo, vibrace vibrovaly a já si přála, aby se zastavil čas.
Moc pěkně jsme si povídali, ale ani náznak ničeho víc. Asi za dvě hodinky už jsem musela jít domů, do jeho pohledu se vkradl lehký výraz posmutnělého psa, na rozloučenou mi dal takovou rychlou šišatou pusu a to bylo všechno.

Myslela jsem na něj moc.

Jeho milý obličej jsem měla před očima každý den a bez představy, že mě drží za ruku nebo mě hladí po těle bych vůbec nemohla usnut.
Jenže letěly dny, pak týdny, měsíce a on se snad ztratil ze světa.
Obrázek jeho obličeje blednul a blednul, až by nahrazen jiným obličejem a pak ještě jiným, tak jak to sedmnáctileté holky mají.

Uplynuly čtyři roky, já se mezitím stihla vdát a rozvést, naučit se a odnaučit kouřit a hledala jsem si nějakou novou, lepší startovní pozici k novému životu.

Proč jsem zrovna ten večer seděla sama v jedné kavárně v centru města už nevím, ale vím dobře, že kolem osmé hodiny vkročil do kavárny Lukáš a já ztuhla, jakoby mě polili studenou vodou a pak horkou a pak zase studenou.

Okamžitě mě uviděl, uhnul očima a sedl si jinam.
Asi na někoho čeká, pomyslela jsem si a pod pojmem "někoho" jsem si jednoznačně představila vysokou hezkou blondýnu.
To se mi občas děje.
Jenže nikdo nepřicházel. Ani blondýna, ani bruneta, seděl tam SÁM!

Dvacet minut uběhlo, on se po mě ohlížel, až najednou vstal a přišel k mému stolu.
"Ahoj, čekáš na někoho?"
"Ne, zabíjím večer."
"A můžu ho zabíjet s tebou?"
Ano, ano, ano řvalo mé já, ale navenek lhostejně prohodilo:"Uvidíme, posaď se."
"Jestlipak víš, jak jsem tě kdysi miloval?" začal nečekaně.
"Jo? A jak se to projevovalo?"
"Nedělej si srandu, já se kvůli tobě trápil celé noci."
Začala jsem vypadávat z role blahosklonné suverénky a obličej se mi protahoval údivem.
"O čem to mluvíš? A proč o tom nic nevím?"
"O tom nic vědět nemůžeš. Já jsem se strašně bál, že bys mě nechtěla."
"Jak jsi přišel na to, že bych tě nechtěla, já myslela po tom setkání v parku, že se zase ozveš..."
"To setkání v parku nebyla náhoda. Já za tebou chodil tři dny, než se naskytla vhodná příležitost. To vyšlo bezvadně. Jenže pak ta nepovedená pusa a ty ses tak tvářila... a já neměl odvahu už ti přijít na oči.
Pak jsem šel na vojnu a teď pracuju v Praze."

Ach. Co na to říct? Přiznat se jak moc jsem ho chtěla? Má to teď po letech ještě cenu?
Má!
Řekla jsem mu všechno. Při posledních větách už mě držel za ruku a já ho cítila blizoučko vedle sebe a pomalu přestávala registrovat zemskou přitažlivost.
Kolem jedenácté nám číšník naznačit, že máme zaplatit a vypadnout a my se octli na ulici dva bloky od mého bytu.

Nikdo by mě nepřinutil, abych tu jeho ruku pustila.

Pak už jsme toho moc nenamluvili. Vše bylo řečeno, slov nebylo potřeba.

Všechny moje dávné představy se začaly pomaloučku plnit.
Nikdo nespěchal.
Před námi byla celá noc a každý dotek bylo třeba si vychutnat a vynahradit si tu dlouhou dobu, kdy jsme o tom jenom snili. Nemysleli jsme na to co bude, žili jsme jen pro to, co jsme cítili v tuhle chvíli. Bylo to nádherné  a nesdělitelné.
Ráno nás zastihlo naprosto nepřipravené se rozejít. Vůbec nešlo se odtrhnout.

Život není červená knihovna, bohužel.
Každý jsme měli svůj život a loučení bylo hodně těžké. Naše cesty vedly tak odlišným směrem, že nemělo smysl vymýšlet si lži o tom, jak se znovu setkáme a jak se budemem mít rádi, i když to bolelo.
Na rozloučenou mi řekl:"Prožili jsme spolu něco úžasného, co se nedá už nikdy zopakovat. Určitě se v životě ještě mockrát potkáme a třeba se jenom pozdravíme, ale já si vždycky, do konce života, budu pamatovat tu dnešní noc a já mrknu na tebe a ty na mě a oba budeme vědět, že to dnes v noci bylo nejkrásnější."

Potom jsme se ještě chvilku loučili a pak se rozešli každý zpátky do svého života...

32 komentářů:

  1. ježiš to je krásné...teď mám z toho normálně..depresi!

    OdpovědětVymazat
  2. To je tak smutný, až je to hezký. Nebo tak hezký, až je to smutný? Nutíš mě vzpomínat na všechny ty dívky, které jsem kdy miloval a nedokázal jim to říct.

    OdpovědětVymazat
  3. Vzpomínky ... jak typické v předvánoční čas že ? :-) Ale tato je \"smutněhezká\" :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Muris,to není na depresi! Já mám vždycky malý svátek, když se potkáme a opravdu to funguje, ta vzpomínka...

    OdpovědětVymazat
  5. Sharkane,taky se to mohlo jmenovat: Hrůzostrašná příhoda, co se stane, když neřeknete dívce, že ji máte rádi! Mně to tehdy přišlo fakt líto.

    OdpovědětVymazat
  6. mám taky jednu takovou podobnou lásku. jenom bych byla ráda, kdyby se to někdy povedlo dovést do podobného konce jako u vás dvou...to je totiž asi úplně nejlepší možný konec

    OdpovědětVymazat
  7. Fade,a už by to nešlo? Asi blbá otázka, raději mi na ni nic neříkej... :))

    OdpovědětVymazat
  8. Mohli bychom založit klub Nejistě zamilovaných (nebo tak něco).Podobnou vzpomínku mám taky a taky mi bylo sedmnáct. Po čtrnácti dnech vzájemného obzírávání se naše cesty rozešly a už se nikdy nespojily. Takže občas dodnes přemítám - byl či nebyl zamilován.

    OdpovědětVymazat
  9. hmmm...:-( tohle se hrozně dobře čte. Nejspíš proto, že to zná každej... ženský, ty vaše náznaky...ty už mi pěkně hrajou na nervy...mezi náma...

    OdpovědětVymazat
  10. přidávám se k všeobecnýmu áááách... Ať vzpomínám jak vzpomínám, nic podobnýho jsem nikdy nezažila. Ale zase byly jiný věci... ;-)

    OdpovědětVymazat
  11. ty jo, dobré!jednu větu bych si s dovolením někam vytesal.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádhera. Fakt moc hezký příběh.

    OdpovědětVymazat
  13. ááááách........také se přidávám. Něco podobného asi prožil každý, někdo v 17, někdo třeba v v 35. K tomu není co dodat....

    OdpovědětVymazat
  14. Galahade, tenhle příspěvek není v tuto dobu pro Tebe zrovna dobré čtení. Uklidní Tě sdělení, že jsme se trápili oba stejně hodně? Kdo se v těch chlapech má vyznat ;)pajo-ostrovanko, a mám Tě! Tak přece jen katolička :)))))))Kdo se nechytá tak na: http://ostrovanka.bloguje.cz/431420-cesti-turiste-iv-phpDuno, v životě je to asi hodně i na náhodách. Díky za ně, pokud jsou dobré :)

    OdpovědětVymazat
  15. lední brtníku,napiš, která věta by to bylaOli, vítej. Koukám, taky noční pták ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Mod,tak tohohle smajlíka si překládám jako \"potutelný úsměv\" :)Lurline, díky

    OdpovědětVymazat
  17. Bárone potutelný, ale vědoucí a navíc jsi mě inspirovala i když ten můj příspěvěk je zdánlivě o něčem jiném:-)

    OdpovědětVymazat
  18. Pročpak to pro mě shledáváš nedobrým čtivem?... se mi to líbilo... i slzu jsem zamáčkl. No fakt...

    OdpovědětVymazat
  19. Báro...kdybych teď nemusela řešit ve své hlavě romantický příběh mého syna, vyvolalo by to i ve mně jistě nějakou mou vzpomínku.Je mu patnáct a jí je devatenáct.

    OdpovědětVymazat
  20. baro,katolicka ne. ale evangelicka...:))amen:))

    OdpovědětVymazat
  21. Musím si přihřát polívčičku. My chlapi prostě taky občas za něco stojíme a ne jak se píše pořád v těch nablblých mejlech co mi dnes a denně chodí:) Jak vypadá šišatá pusa, Báro?

    OdpovědětVymazat
  22. 17+4=21, že jo... Tak v tom případě začínám očekávat podobný příběh s nějakou tou svojí... nenaplněnou :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Galahade,mně to tak připadlo, poslední dobou....ale my ženský, zase nejsme tak strašné plemeno :))Kamiliči, šišatá pusa je dotek rty do oblasti horního rtu a levé nosní dírky a takové se obvykle rozdávají a přijímají ve věku 5-7 let :))))Sunfreedom, choď s otevřenýma očima, ale nevrhej se na všechny :)

    OdpovědětVymazat
  24. Jo ahááá......to já v tobě vzbudil ten dojem. Inu, Báro, toho si nevšímej... já občas takhle blbnu. Ještě chvíli a možná si na to i zvyknu;-) A přestaň ženy omlouvat! Nikdo je tu nehaní...;-)

    OdpovědětVymazat
  25. Báro,jako sporávná matka musím čekat, až compjůter uvolní. Většinou to je až v hluboké noci. :o(((

    OdpovědětVymazat
  26. galahade, to jsi mě potěšil, že to vidíš takhle. Ještě chvíli a taky si zvyknu ;))Olis- pokusím se domluvit s Ježíškem, že by Ti donesl malý jezdecký bičík, aby ses k tomu počítači občas dostala :))

    OdpovědětVymazat
  27. Báro,myslíš, že na problém lze pohlížet i jinak, aniž by se při tom člověk choval jako blbec?

    OdpovědětVymazat
  28. Galahade,je strašně těžké se někdy nechovat jako blbec a ještě těžší je, na Tvou otázku odpovědět pár slovy, co umožní komentář.Od některých věcí uplynulo už pár let a já i s odstupem času nedokážu říct, jak by bylo lepší se v té které situaci zachovat....(?) Kdo ví...

    OdpovědětVymazat
  29. Báro,tak díky, konečně to vím:))

    OdpovědětVymazat