Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

úterý 12. prosince 2006

Vanilkové kytičky

vánoce stokrát jinak

Před chvilkou jsem si pustila počítač a začetla se do blogů.

Najednou koukám, co to mám na stole za hrnek s vlažnou vodou s drobky vodního kamene u dna. Aha, to jsem si dělala před 40ti minutami čaj, v polovině procesu jsem se začetla a tu drť čajových lístečků tam už nikdo nenasypal...

Tak znova.

Čaj se nepovedl, zkusím to jinak: horká voda, hrstka mytrovníku citronového a jdu něco napsat...

Třeba to, jak jsem včera v podvečer, v rámci relaxace po sobotní monstrózní akci, zajela zkontrolovat rodiče, jestli náhodou neflákají přípravu na vánoce. No jistě, jak člověk ty důchodce chvilku nehlídá, hned zvlčí!

Taťka seděl u svých "hejblat" (kdo by si pamatoval, jak se ty jeho hifi přístroje jmenují) a přehrával si své obloíbené skladby Glenna Millera z něčeho, čemu říkal minidisk na cédéčko, aby měl co poslouchat v autě a mamka tvořila ve své skleněné kuchyni u kahanu a místo, aby pekla vanilkové rohlíčky a medvědí pracičky, tak zkoušela skleněné zvonky.

"Jéé, já to chci zkusit!!!"

Občas mám pocit, že neuběhlo těch mnoho let, co jsem z domu pryč a vidím se jak jsem zpátky, malá a zvědavá, všechno si chci vyzkoušet a trpělivá maminka mlčky v duchu úpí, ale všechno mi dovolí.

Nechá se přemluvit i tentokrát.

Prý:"Co by sis chtěla udělat?"

Jako kdybych věděla, do jakého tvaru se mi to sklo pokroutí!

"To je jedno," mlžím.

"Zkusíme něco jednoduchého, začneš kuličkou."

Kdo řekl, že kulička je jednoduchá?! Vyrobila jsem postupně několik šištiček, placiček a ani si nevšimla, jak čas letí.

Po hodině a půl mám, kromě několika miniatur ragbyových míčů, jeden slušný lísteček.

Po čtyřech hodinách k tomu máme ještě tři kytičky a tři krucánky.

A kdo to dělal? No přece já ! (S dopomocí.)

Asi tak, jako když psala moje soudružka učitelka hodnocení naší tělocvičné zdatnosti a u mě napsala:"Cviky na hrazdě zvládá precizně," zde ta věta měla končit, ale ona potupně pokračovala dál: "s dopomocí."

A takhle to dopadlo:

 $$OBR170804$$

34 komentářů:

  1. Tak tedato je nádhera... nemohla bych na školení? ferda mravenec jsem a tohle ještě neumím:-))) (tady měl být smajl, co má prosící oči, ale nějak jsem ho zapomněla;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mayo, ještě dlouho potrvá, než to bude k \"uvedení na veřejnost\". Zatím si neumím ani seřídit plamen. A ty popálené prsty au au au...

    OdpovědětVymazat
  3. Báro...napiš někdy o něčem...co neumíš. Ta úžasnost je i úžasně nafocená.

    OdpovědětVymazat
  4. Mirko,měla jsem k tomu dát krabičku zápalek, kvůli měřítku. Ta kytička je i s vázičkou maximálně 10 cm vysoká. Na fotce to vypadá jako kytice z hutního skla :))), ale to mi došlo, až po Tvém komentáři :))) P.S. Neumím cvičit na hrazdě

    OdpovědětVymazat
  5. Bárohele, já bych ti do toho mohla leptat, rýt a brousit, mám na to papír, sice už hodně starý, ale mám:-))

    OdpovědětVymazat
  6. HvííííííííííííííííízdBáro, je to krásné. Skoro se děsím, co nám tady ukážeš, až to budeš (tedy podle TVÉHO názoru) umět.

    OdpovědětVymazat
  7. Týýý jo,\"Nádhera...\",hlesl návštěvník a jal se znovu prohlížet ta úžasná akvária s petsrobarevnými rybičkami plovoucími kolem zelených zakroucených krucánků zakrutichy velké. To je vodní rostlina. \"Maminka je umělec a píše krásný deník\", řekla barmanka. \"Učím se, ale ještě to není ono...\" posteskla si. A blýskavé světlo vykreslilo na modrých lístcích ledovou duhu...

    OdpovědětVymazat
  8. Tak a teď jinak: Ta poznámka o hrazdě je fakt skvělá:)) A chci skleněné mouchy!!Mod.,z toho, jak budou předseda a místopředseda Klubu chaotiků spolu něco vytvářet ze žhavého skla a u toho používat ještě \"leptání\" ... z toho by měl být rozhodně pořízen videozáznam a pak by se vidělo...už máme v práci poměrně staré výukové kazety na BOZP (ochrana zdraví při práci:)

    OdpovědětVymazat
  9. Báro...tak maximálně 10cm?...v tom případě mi vážně bereš dech!

    OdpovědětVymazat
  10. Mod,to bychom byly dobrá dvojka. Například ty šištičky nemají vidět jednotlivé lupínky. Kdyby se to doleptalo nebo dovyrylo, možná jsem je nemusela vyhazovat ... :) Kamilič - to by byla katastrofická videokazeta. Alespoň pokud se mě týče.Mirko, byla jsem na nich s pravítkem -přesně 8 cm. ;)

    OdpovědětVymazat
  11. Báro šištičky žádný problém:-)))))))

    OdpovědětVymazat
  12. ugh - a i vázičku vytočila - máme to ale šéfovou...

    OdpovědětVymazat
  13. Rowdy,vázička je KOUPENÁ, vytočená jsem, z faktur na 8 tisíc :)))

    OdpovědětVymazat
  14. Mod,asi bude hodně šištiček, pak začnu trénovat stromečky a jediné oko nezůstane suché :)

    OdpovědětVymazat
  15. Vážení přátelé anovšechno chápu, ale nemůžu vidět jednotlivé lupínky, když jsem sakra nenašla ani tu šištičku:-)))

    OdpovědětVymazat
  16. mayošištičky budem s Bárou teprv pilovat, totiž probrušovat:))

    OdpovědětVymazat
  17. btw BároCO JE ten červený podklad a proím, neříkej, že je to podlaha, protože pokud jo, tak je to tvůj konec:-))))))))

    OdpovědětVymazat
  18. Jo holt...není chaos...jako chaos!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Jé, to se dá dělat taky doma ? No to je nádhera ! Lepší než ty vanilkáče ;-)

    OdpovědětVymazat
  20. Mod.,já si tipnu: to červené je podlaha. Ale u Bářiny mamky. Kdyby to bylo u Báry, ležela by tam přece týden stará mršina přejeté kuny, co ji všichni překračujou:)Báro, pozor na pozadí, protože pak se s tebou zbytečně houpe předsednická židle:)

    OdpovědětVymazat
  21. Magrátko, doma se to dá dělat, pokud máš plyn a nevadí Ti (a hlavně sousedům), že máš pod nohama velký kompresor, který vhání vzduch k tomu plynu a vzniká tak velmi vysoká teplota, při které se sklo začne tavit :)

    OdpovědětVymazat
  22. To není podlaha!Mod, Mayo, pamatujete na ty tmavé hnědovínové stoly? Ten povrch byl umakartový, byly skoro v každé jídelně a když se přetřely mokrým hadrem, tak tem umakart ohavně smrděl. Tak to je ten stůl! Manžel si ho v sobotu dovlekl ze sběrného dvora, že si ho dá do stodoly k ohýbačce. Jen jsem z něj utřela prach a za tmy ve stodole vyfotila a vyšlo to nečekaně dobře. Doma jsem žádnou volnou plochu nenašla.

    OdpovědětVymazat
  23. Bároufff, tak to máš kliku, už jsem se o tebe začínala bát:-)))))))))

    OdpovědětVymazat
  24. Mod,Poté, co jsem si zablokovala přístup k účtu přes internet a ztatila všechny ty bezpečnostní kódy a musela si je včera v bance za drahé prachy nechat vygenerovat znovu a dnes ráno jsem našla ty staré, od včerejška již neplatné o sebe strach rozhodně nemám! :)))

    OdpovědětVymazat
  25. no to je úžasné[22]. Mod (iba) vyhrožuje propadnutím předsendictví skrze smradlavě vonící naleštěný stůl z jídelny a Bára se rovnou ospravedlňuje: Mod, Mayo... a to já prosím ještě pořád hledala ty šišky...:-)btw. vzpomněla jsem si, máme nového adepta do klubu. Ale klade si podmínky: k legitce prý chce skleněnou mouchu vytvořenou Bárou a vyleptanou od Mod. Tak se paní předsedo ptám: co s ním? Teda Kamiličem:-)))

    OdpovědětVymazat
  26. Mayo,první várka šištiček skončila v koši, tak už je nehledej :))Kamilič do klubu nemůže, nemá rád moje celofány do snězených baget pod sedadlem v autě. Maximálně tak tu skleněnou mouchu... :)))

    OdpovědětVymazat
  27. Báro:vsaď se, že dojde i na celofán:-)))

    OdpovědětVymazat
  28. Vážení chaotici,(vy víte kdo:) - je potřeba si uvědomit, že váš pokus ustavit Klub chaotiků už sám o sobě je pokus o nějaké uspořádávání, čili systematiku, že. Když si tak čtu jak Bára naložila s kódy (předsedkyně se nezapře, teď už strach nemám, zvláště když to je smradlavý stůl a ne kuní podlaha), marné hledání šištiček a\'la Maya (hezky jsi mě chtěla propašovat do Klubu, to se cení, protože není lepšího zadělání na chaos v klubu než mít tam systematika;-) a jak Mod. byla přesvědčena(nebo ještě je?), že v elektrárnách stojí partička třečů liščími ohony, tak jediné, čím bych mohl vašemu Klubu prospět, je zorganizování ustavující schůze. Jenže Bára by zrovna šila svatební šaty... :))

    OdpovědětVymazat
  29. Kamiličjak přesvědčena? jak byla? no jak by se ta elektřina vyrobila? Ty máš vjecy teda, nechápu!

    OdpovědětVymazat
  30. S tou elektřinou je to jinak? Proto snad jsou tam ty komíny, aby byly tyče chráněné a jak je ti třeči třou, tak vzniká ta pára, jak u toho funí! To ví každé malé dítě. Tak nám v tom Kamiliči nedělej chaos, v jediné věci, ve které je pořádek!

    OdpovědětVymazat
  31. Báro, Mod.,před tím, než jsem si přečetl o funění třečů liščích ohonů, jsem tady chtěl fláknout něco o nějaké indukci. Ale už nechci, takhle je to mnohem lepší!!! Nevíte někdo kolik ti třeči musí vytřít ohonů, aby svítila jedna žárovka? No a když se partička třečů v pátek zmatle jak carští důstojnící, tak v sobotu mají ještě hladinku a jsou výpadky proudu nebo kolísání napětí, jak se tím ohonem nemůžou trefit do tyče:) To je kolem těch chladicích věží (pro Báru, Mod. - to jsou ty velké bílé věci, ze kterých stoupá horký dech třečů) vzduch jak v pálenici...:)

    OdpovědětVymazat
  32. Kamiliči, to mě ještě nenapadlo, jaká je spotřeba liščích ohonů! Přemnožené lišky svědčí o tom, že ta spotřeba, že liščí ohon vydrží hodně :))

    OdpovědětVymazat