Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

čtvrtek 22. března 2007

Jsem dnes nějaká zasněná

ale opravdu hodně zasněná

Stále o nich slyším.
Všichni umělci je milují, hýčkají si je, aby nevyplašili jejich přelétavou přízeň, tráví s nimi noci plné inspirace.

Múzy... odcházejí  a přicházejí jak se jim zachce, jsou to křehká stvoření, která lze vyplašit třeba jen neopatrným prudkým pohybem. Každé hlasitější slovo vzdaluje múzu na kilometry daleko a dlouho trvá, než-li se vrátí a opět se posadí umělci na klín, aby mu svým pohledem vnukla nové, neotřelé nápady.
  
A nemusí to být ani Umělec s velkým U. Každý máme svoji múzu, která nás občas navštíví a doprovodí naše myšlenky při různých kreativních činnostech.

Jaká je ta múza?

Někde čtu, že je to blondýnka s krásnými rty, jindy je to bytost éterická s vlasy neurčité barvy, za to však s pohledm plným něžnosti.
Takové chodí asi za básníky.

Jiné múzy budou chodit za umělci z tetovacích salónů a určitě jiné múzy mají sochaři obrovských monumentálních pomníků.

Někdy i já zabloudím do krajin představ a snů, někdy mám pocit, že teď musím sednout, vzít tužku a napsat pár řádků, jen tu múzu si nějak nedokážu vybavit.

Nevidím ji, ale přesto tam v dáli někdo je.
No jistě, je to muž.... jeho podoba se mění, neznám jeho rysy obličeje.
Zato znám jeho krásné ruce, jeho objetí, vůni... je to můj múz.
Jen čárka vyměněná za háček.       
Stačí se zasnít a přivolám ho ....

43 komentářů:

  1. MuzaA uděláš to? Zasníš se a zavoláš ho...? Aby tě potěšil, inspiroval a podpořil? :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Avšakpozor na kočky, zvracející zobáky ... ne, to jsem ale pokazila snivou náladu ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jenom zasníváš, Báro? Nebo to občas i vyjde skutečně?

    OdpovědětVymazat
  4. Báro,volala jsi mě? :)))Super asociace (muž-múz), jen dej pozor, aby se Ti to tady nezvrhlo jako u mě. Začali jsme u můzy a skončili ... no.Magrátko, nech toho!!! :)

    OdpovědětVymazat
  5. No...Poslední můza, na kterou jsem narazil, si mi nesedla na klín, ale za krk... a jsem rád, že jsem se jí zbavil:-))))

    OdpovědětVymazat
  6. Magrátko,někdo musí stát pevně nohama na zemi.Gino, nebuď ďábel pokušitel, posouváš mé představy dál, než se odvažuji :)Kamio, co mám teď napsat? Odpovím-li ano, budeš mít problém s milou S-polovičkou,odpovím-li ne budeš zklamaný. Co si vybereš?

    OdpovědětVymazat
  7. Báro,už nebudu žertovat s můzami, slibuju! Jsem si naběhl... :)

    OdpovědětVymazat
  8. Galahade,to je zajímavé, nechceš to trochu rozvést?

    OdpovědětVymazat
  9. Kamio,s můzami se nežertuje. S muži ano :))

    OdpovědětVymazat
  10. Báro, copak já je posouvám? :-) Ne, ten krok je přece vždy jen na tobě... je to tvá mysl :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Gino,no tak jo, mlžím, abych se vyhnula odpovědi :))

    OdpovědětVymazat
  12. Báro...bůh ví, jestli k Tobě ta múza taky nechodí... by se mohla poznat:-)))

    OdpovědětVymazat
  13. galahade,ke mně jedině múz, vždyť víš. A že by zrovna tobě seděl za krkem chlap... nevím nevím...

    OdpovědětVymazat
  14. Nene Báro...toho bych si tak blízko k tělu nepustil. Ženská to byla. Milá, hezká... jedovatá!

    OdpovědětVymazat
  15. Galahade,múzy jsou různé, někdy dovedou k výšinám, někdy do hloubek... pak už je to jen na tobě, zda se necháš

    OdpovědětVymazat
  16. Galahade,ta ženská za krkem, že by opička?

    OdpovědětVymazat
  17. Ne Gombo......úplně normální člověčice. Chvíli mě myšlenka na ní povznášela, aby mi následně šlápla na krk... Znáš to ne...když je jeden zamilovanej...

    OdpovědětVymazat
  18. GalahadeTohle kupodivu zna snad kazdej chlap. A to se rika, ze chlap je prave ten necitlivej... ty potvory nam pak hned na to zlomej vaz.

    OdpovědětVymazat
  19. Galahade, Gino,ukažte mi někoho, kdo si to neprožil.A přitom neexistuje žádné \"příště si dám pozor\", příště se do toho jde po hlavě znovu...

    OdpovědětVymazat
  20. jojo, Baro... to je vzdycky \"priste budu chytrejsi\"... \"priste udelam to a to jinak\"... hmm, mam pocit, ze nejpravdepodobnejsi je varianta \"priste budu stejne blbej\" :D

    OdpovědětVymazat
  21. Pokojíííku,to jsem ráda, že mi to potvrzuješ!Gino, to je jasný. Mám to úplně stejně...

    OdpovědětVymazat
  22. Pryc s tou skleslosti... :o) nebo se mi to jenom zda? Baro, s usmevem jde vsechno lepe... i ty \"prohry\" :o))

    OdpovědětVymazat
  23. No...takže asi tak:-)

    OdpovědětVymazat
  24. Báro, tvůj Múz je fakt okouzlující, jak ho líčíš. Já bych ani nepotřebovala, aby za mnou chodil Múz, víc by se mi hodil Volný Čas a ten nejde a nejde. Nevíš o nějakém lákadle? Možná se nechá přilákat stejně jako Múz.

    OdpovědětVymazat
  25. Helazd,teď jsi mě zaskočila. Čím se dá Múz přilákat?....nevím... až se zase objeví, zeptám se .Volný čas za mnou nechodí. Toho si musím vždy sprostě urvat sama a násilím.

    OdpovědětVymazat
  26. Já mám dámy dojem, že tyhle hezouni se nevolaj. Ty buď jsou nebo nejsou...

    OdpovědětVymazat
  27. múz?k zasněnosti mě přivádí muž z masa a kostí. A ještě k tomu nějaká chiméra nebo múz?... to by bylo na mě asi moc.A kamila za múze bych teda mít nechtěla;-))

    OdpovědětVymazat
  28. Vlasy neurčité barvy?no tak to jsem já, to jsem já:-))))))

    OdpovědětVymazat
  29. Galahade,já ho nevolám, já na něj myslím... a když na něj myslím pěkně, on to ví a přijde :))) A nevím, jestli je hezoun ... to vůbec neřeším!čagi, on ten počátek myšlenky má vždy základ v někom z masa a kostí. Ale není možné ho mít pořád po ruce...A proč Kamio ne? Nemá maso a kosti?Mod, dala bych ruku do ohně za to, že určitě by se jich pár našlo, kteří si tě ve snu přivolávají :))

    OdpovědětVymazat
  30. Čagi,no alespoň někdo:-) Nicméně napsat v souvislosti s tak nádherným inspirativním článkem slovo \"chiméra\"...Báro: Mám maso i kosti!! A nejsem po ruce... :)) Ale kandidát být asi nemůžu, viz [8]... Ale děkuji:))

    OdpovědětVymazat
  31. Ahoj Báro, tak jsem ho urvala dnes večer na chvíli viz. 28. Hurá.

    OdpovědětVymazat
  32. helazd,no vidíš, když to nejde po dobrým, taK to jde po zlým :)) A máš HO!

    OdpovědětVymazat
  33. Kam.JAK nemůžů? JAK JAKO?:-))

    OdpovědětVymazat
  34. Mod,jak by si to pak Kamio zodpověděl doma? By měl průšvih a ještě byl by v tom úplně nevinně!

    OdpovědětVymazat
  35. Báro jak jak?:-)))to je furt samé \"holaj duša pekla není\" a pak najednou nemůůůůžu, ts:-))))

    OdpovědětVymazat
  36. Jééé,co tě znám, přemýšlím vocode a konečně jsem se to po takové době dozvěděla. To bude Kamio mrkat!

    OdpovědětVymazat
  37. Báro myslím, že de především vo to,že nejde skoro vůbec vo nic, protože kdyby se měl člověk zabývat vším vo co by jako mělo jít, tak z toho nezbytně akorát zblbne:-)). Takže de především vo to, že se to prostě akorát nesmí brát zas tak úplně vážně, všechno:-)

    OdpovědětVymazat
  38. Mod,vo to de. Myslím, že každý, kdo sem zabloudí, tak pochopí, že když se začne něco brát moc vážně, tak by z toho mohl jeden dočista zblbnout :))

    OdpovědětVymazat