Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pondělí 9. dubna 2007

Vzpomínka na lásku

Prožité nelze zapomenout

Neumím psát písničky ani básně, ale možná, že přepíšu slovník.

Všední slova náhle dostávají nový význam.

Tak, jako stará sklenička v destiletí neotevřeném sekretáři.
Vezmu ji, ponořím do očistné pěny jaru, opláchnu a ona zazáří všemi křišťálovými odlesky, vrátí slunci zlomky jeho paprsků a uchvátí krásou, stejně jako mnou přepsané slovo LÁSKA.

DÍVÁŠ se - není jen o pohledu odněkud někam, v tom slově je krása Tvých očí, které se dokážou dívat s takovou něhou a pak třeba ztmavnou prožívanou vášní.

POHLADIT neznamená bezmyšlenkový dotyk rukou, je v tom vnímání hebkosti Tvé kůže, setkání mé ruky s každým milimetrem Tvého těla, laskání krásných míst, kde to máš nejraději.

CESTA není zaprášená vozovka, je to společný směr, kterým se ubíráme, ať už ve svých činech nebo ve svých myšlenkách. A činíme tak podvědomně, aniž se o to snažíme, tryská to bezprostředně z našeho vztahu, kdy já mám Tebe a Ty mě.

OBJETÍ nemá nic společného s tou společenskou konvencí někoho utěšit či přivítat. Je to jako připlout do mateřského přístavu, kde cítím bezpečí a uklidnění. Obklopena tím nejmilejším co mám, nemohu se nabažit Tvé vůně a blízkosti.

V tom slovníku je tolik krásných slov, vzbuzujících mou fantazii a představy.
Budu ho přepisovat dlouho a pečlivě, budu se mazlit s každou slabikou.

A na konec pak přimaluji dvě malá srdíčka.

Jedno červené jako láska a jedno zelené jako čerstvá jarní tráva, rostoucí u sluncem vyhřáté přívětivé zdi.
 

46 komentářů:

  1. hezké, hezké...:-))))Takový slovník by mohl mít úspěch:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Galahade,pro jednoho čtenáře.

    OdpovědětVymazat
  3. Slovník pro jednoho čtenáře?I ostatní chtějí nahlédnout ,-)

    OdpovědětVymazat
  4. Gombonahlížet asi mohou, ale \"klíč\" má jen jeden:-), nakonec, to znáš ne?:-))

    OdpovědětVymazat
  5. No...já jenom nevím, Báro, proč to pojímáš tak smutně? Jsem přesvědčen o tom, že nemusíš žít ze vzpomínek:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Báro, na tebe leze jaro :-))). Vida náznak rýmu. Ale jinak chválím, zdá se mi že devalvace slov je u nás opravdu velká. Slovník který by jim navrátil původní významy je užitečná věc.

    OdpovědětVymazat
  7. 2 ModonaZnám či neznám, to opravdu nevím. Ale jedno je jisté, kdysi jsme spolu ... si doplňte dle nátury a představivosti. Fantazii a obrazotvornosti se meze nekladou. Klíč musí mít každý svůj.

    OdpovědětVymazat
  8. Hmmtak nejen klíč, někdy i zámek:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Báro,to je krásné...V tom slovníku by se dalo i pokračovat, ale myslím, že bych nevládnul tou noblesou jako Ty, takže to nechám znít a tiše rezonovat...

    OdpovědětVymazat
  10. Gombo, nahlédout lze, ale oprášit si ho musí každý sám.Motoneználku, že by jaro? Asi jo, moje pocity jsou barevné, hudba je jako pestrá mozaika a tuším, že bys mi mohl rozumnět. Máš přece skvělou Doktorku!Galahade, na tebe to působí smutně? Třeba už jsem se s tím srovnala, protože někdo to třeba nezažije nikdy.A možná jen nevím, jak to udělat, aby to nebyly vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
  11. Kamio,možná by ten slovník měl mnoho dílů, každý to vidí trošku jinak. Někdo s tím může i rezonovat...

    OdpovědětVymazat
  12. Tak tohle jsou pocity z opravdové lásky.

    OdpovědětVymazat
  13. Jaro jedině s lékařem :-))) Jenomže Dok mi odjede příští týden do daleka a na šest týdnů. Báro já vlastně nebudu ani ten slaměný vdovec, no to je teda problém.

    OdpovědětVymazat
  14. motoneználku,:-))))), já ti nevím, nepřiznal jsi teď mimoděk, že jsi kůň? :-)))))a ještě ta sláma k tomu ... :-)

    OdpovědětVymazat
  15. No někdy(ale jenom někdy) bych docela rád koněm byl. Jo kdyby se o mě někdo tak staral jako Dok o ty svoje pacienty.

    OdpovědětVymazat
  16. Já bych zase chtěla být svůj pes. Ale taky jenom někdy :-)

    OdpovědětVymazat
  17. jo, život je někdy složitější, než to zvenku vypadá...

    OdpovědětVymazat
  18. No jo, Rowdy,a kdo má sám se sebou žít?!

    OdpovědětVymazat
  19. Báro,když už jsem se rozjel s těmi překlady, tak k tomu \"Kdo má sám se sebou žít?\" jen přidám Shakespearovské...\"That is the Question\":)

    OdpovědětVymazat
  20. Kamio,ale já se neptám, zda být či nebýt... to se začnu ptát, až bude postavený ten roadster :)

    OdpovědětVymazat
  21. Báro,tak to ať Tě ani nenapadne! Najdu Ti jiné textíky:)) Včerejší Kytice byla plná krásných ... erbenovských ... :)

    OdpovědětVymazat
  22. Kamio,s Erbenem budeme na tom hřbitově ještě rychleji :)))

    OdpovědětVymazat
  23. Co takhle Portugalské sonety?:-)

    OdpovědětVymazat
  24. Mod,ano! Elizabeth Browningová by se sem tématicky hodila ze všeho nejvíc, jo!

    OdpovědětVymazat
  25. Browningová, to je ta vynálezkyně automatické pistole? Tak to jo!

    OdpovědětVymazat
  26. Rowdy,máš s tou pistolí na mysli někoho konkrétního? :))

    OdpovědětVymazat
  27. Třeba tenhle?Jsme nerovni a nerovni jsme byli vždy v osudech i v celém žití svém. Andělé naši vzhlédnou s úžasem, o sebe jenom v letu zavadí-li. Ty rozpomeň se, že tě ocenily i královny, jež zvou tě k slavnostem, kde oči s jasnějším jsou pohledem než moje oči, které rozjasnily se vždy slzami. Proč tedy ven do tmy se z oken světlých zrak tvůj sklání k bludnému pěvci, který unaven pod stromem odpočívá? Požehnání lpí na tvém čele, na mém rosa jen, teprve smrtí budem vyrovnáni.

    OdpovědětVymazat
  28. Slovnikje krasny. Jsou ale chvile, kdy tvorba slovniku narazi na skutecnosti, ktere jsou slovnikem nepodchytitelne. Nemas tam napriklad \"jaopravdunevim\",\"nechcityrat\", \"uvidime\", \"dejmicas\", \"nemuzuslibit\", \"jemisteboukrasne\"... Smarja panno.... Kdyby to slo tak jednoduse, ze by na to slovnik stacil....

    OdpovědětVymazat
  29. terry co třeba\"nikdybychtinechtělublížit\"

    OdpovědětVymazat
  30. Terrynko,to je asi další fáze, která končí \"zůstanemekamarádi\" ... brrr!A pak je ještě jedno, co mě spolehlivě vždy srazí na kolena \"nevímconatoříct\"Mod, krásné, smutné...

    OdpovědětVymazat
  31. Stále rezonuji, ovšem neodpustím si:1. Krásné, Mod.2. Báro - ten Erben byl reakcí na Tvé \"To be or not to be\" ve spojitosti s roadsterem, takže ten hřbitov je případný...3.Všechna vaše \"slovadoslovníku\" mohou být pravdiváExistují situace (a není jich málo), kdy - proto, že jsme nerovni - plus pro jednoho je vždy minus pro druhého... a pak?A opět se vracím do podprahové rezonance... :)

    OdpovědětVymazat
  32. Terry, Mod., Báro...Jeden by řval, když ty neslovníkový fráze vidí... ehm - slyší...:-/

    OdpovědětVymazat
  33. Moc hezky popsaná slova. Opravdu.

    OdpovědětVymazat
  34. Galahade,proč? Taky je používáš?

    OdpovědětVymazat
  35. Nikolivěk Baru......to bych se v téhle společnosti snažil být menším a ještě menším, až bych byl nejmenším na celém světě...

    OdpovědětVymazat
  36. Báro\"nevímconatoříct\" si vzala gdeeee?:-))))

    OdpovědětVymazat
  37. Mod,děkuji za Tvou otázku, lepší jsi mi položit nemohla a já na ni velmi ráda odpovím. To je oblíbené fráze jednoho mladého muže, který ji patrně používá tak často, že už si to ani neuvědomuje.

    OdpovědětVymazat
  38. Bárono, já jen, že je to \" TAK NEOBVYKLÉ\" :-))))))))))))))))))

    OdpovědětVymazat
  39. Mod,naštěstí to všechno už odnesl čas. Jen jsem si na to tak vzpomněla..

    OdpovědětVymazat
  40. tak takovej slovník bych si klidně přečetla od A do Z, moc pěkně jsi to napsala

    OdpovědětVymazat
  41. Leni, ještěrko,ten zbytek už jsme si jen šeptali..

    OdpovědětVymazat