Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

úterý 29. ledna 2008

Výchovné nedostatky

a jiné excesy

Včera odpoledne to u nás krásně vonělo.
Alex pekla chodské koláče, vykládané mákem a tvarohem (povidla nemusí) a na máku cestičky z mandlí a na tvarohu cestičky z rozinek. Jako každý, kdo něco dělá poprvé v životě, měla veliké štěstí, kvasnice jí kvasily, těsto kynulo, trouba pekla rovnoměrně, elektřina nevypadla, ani na konci pečení nenašla misku s nějakou ingrediencí, kterou by tam zapomněla přidat. 
Výsledek vypadal luxusně a Vetřelec2 byl nesmírně potěšen. On totiž zásadně snídá na sladko. Tomuto krásnému happy endu předcházel drobný Vetřelcův povzdech, kdy u nás v kuchyni držel tlustou Domácí kuchařku a lítostivým hlasem pravil:"Ach, miláčku, kdybys z téhle knihy uměla aspoň dva recepty..."
A zřejmě si v tu chvíli se slzou v oku vzpomněl na epizodu s podivnými kusy něčeho v koši, co mělo být palačinkami nebo na bílý blátivý  útvar, který snad měl být na počátku rizotem.
Je mi, bohužel, jasné, kdo za to může, ačkoliv jsme byly spolu s Alex v kuchyni hodně, obvykle skončila u pomocných prací  a ke sporáku se téměř nedostala a nyní sklízím plody své nevýchovy.
Proto je moje radost z povedeného koláče veliká a nelíčená a slíbila jsem u fotky naší babičky, že se pokusím dohnat co se dá a snad jednou Alex odejde  domu a bude z té kuchařky umět receptů více, než ony dva požadované.
Se šitím je to situace úplně stejná, kdo by si přišíval knoflíky, když má matku, která ušije všechno, od trička po zimní kabát, že?
To mi připomnělo včerejší kratičkou návštěvu u paní švadleny, kam jsem se šla poradit, jak nejlépe (čti "aby mi to dalo nejmíň práce") opravit sako, které je mi velké v ramenou a musela jsem čekat, než odbaví jednu zákaznici.
Malá, oplácaná paní si domlouvala večerní krátké šaty, ke kterým si donesla i obrázek a neustále se přela o každý šev, až jsem obdivovala švadlenu a její trpělivost. Debata nebrala konce, zákaznice trvala na nesmyslném střihu a mně najednou došlo, že ve skutečnosti je jí jedno, jak ty šaty budou střižené, ale šlo jí o to, aby v ušitém modelu vypadala jako ta štíhloučká dlohonohá modelka na obrázku.
Těžký oříšek.
Možná mi už není tolik líto, že nejsem švadlena, pro některé lidi bych asi neměla tu správnou dávku servility.   
Nejhorší na tom je, že co se narodil Štěpánek, neudělala jsem pro inovaci mého nebo Alexina šatníku ani steh. Drobnosti nepočítám, jediné, co jsem stihla byly peřinky do miminkovské postýlky, nějaké ty baldachýnky okolo a jedna hrací deka.
Docela nerozvážně jsem si objednala všelijaké tretky z internetových šmukáren a těším se, jak bude chvilka času, tak si alespoň zinovuji svoje stádo triček, naladím je  lehce do etno stylu a některou bílou halenku si pošiju veselými kopretinkami, abych se pak pěkně vyjímala ve špajzu, kde mám kopretinky také, vlastnoručně na zdi načtrnuté.
A běda, jestli nebudu vypadat jako ta modelka na obrázku.
$$OBR312333$$
$$OBR312360$$


 

21 komentářů:

  1. Hmmm.............. to mi něco připomíná!Když byla naše Starší malá, šila jsem všechno. Kromě ponožek a bot. Tenkrát v totalitě na děti nic nebylo. Když jsem čekala Mladší, taky jsem se těšila, co všechno udělám do domácnosti a pro rodinu. Skončilo to stejně jako u Tebe. Jen jsem o trošku lepší! Zvládla jsem k tomu dvoje záclony a jedny závěsy. A to vaření? U nás je to stejné. Starší \"připálí i vodu na čaj\" a teď se to snaží dohnat. Mladší se zaučování dožaduje už teď v 8 letech. Tak tam snad bude větší úspěch. No uvidíme, to ukáže až čas.

    OdpovědětVymazat
  2. Přemýšlím nad tím, že si otevřu internetový obchod se šmuky (tohle slovo miluju:), zvláště v nabídce nesmí chybět skleněné oči a ingredience na zelňačku, kterou bych i s návodem poslal Alex. Skleněné oko se vkládá až do hotové zelňačky těsně před servírováním. Rychlý debaras zaručen;-))

    OdpovědětVymazat
  3. Oli,také očekávám, že druhý pokus bude výrazně úspěšnější. Navíc dnešní mladý muž už není jako dřív a musí se umět o sebe postarat, jinak zhyne.Kamio, vydrž, zelńačka s mufloníma očima už se skoro vaří. Nejde mi to z hlavy, je to skvělý recept. Kamiova zelňačka!!!

    OdpovědětVymazat
  4. @Teo von Chucpe30. ledna 2008 v 10:19

    [2] Ty náhradní voči se už daj normálně koupit v Optice.http://ateo.cz...al/pict//4.238.jpg

    OdpovědětVymazat
  5. Teo,já vařím s těmihle:http://www.kortanglass.com...ci.htm

    OdpovědětVymazat
  6. Koukám, že Buteo tam má taky svoje náhradní čivo:)

    OdpovědětVymazat
  7. Kamio,to je výhoda těch, které po sestřelení vycpou.

    OdpovědětVymazat
  8. Teda......nechce někdo domu vycpanýho von Richthofena?

    OdpovědětVymazat
  9. Galahade,toho už mají doma potomci kapitána Roy-Browna včetně kusu křídla z jeho Fokkeru;)

    OdpovědětVymazat
  10. Do pytle......tak koho to mam ve sklepě?!No to je teď jedno... což takhle vycpaný Walter Nowotny?

    OdpovědětVymazat
  11. Jestli můžu vybrat, tak já bych nejraději vycpaného Galahada.

    OdpovědětVymazat
  12. Baru......komukoliv jinému bych doporučil, aby se s takovým návrhem šel vycpat, ale že jsi to Ty, jen se nervózně zeptám, zda dotyčný nutně musí být vycpaný...? *mrk*

    OdpovědětVymazat
  13. no tohle?Nedávno se Kamio pohoršoval nad uzeným jazykem a býčíma koulema a on se mezitím tajně cpe mufloníma očima?

    OdpovědětVymazat
  14. KamioŠimsisi, že je nejvíc podobou čivu divočáka?

    OdpovědětVymazat
  15. čagi,ty jsou přeci skleněné jako ozdoba zelňačky, ty se nejí, mile na tebe mrkají zpoza zelného listu:)Galahade, ve sklepě máš kostlivce, asi ve skříni:) A ostatní ať se jdou klidně vycpat všichni:)Buteo, tosemsinešimteda!

    OdpovědětVymazat
  16. nešiju, nevařím - ani jedno neumím... ale jezdím na koni, motám košíky a vyrábím šmuky na krky :D chcete mě?

    OdpovědětVymazat
  17. Galahade,ve tvém případě bude lepší, když vycpaný nebudeš. ...a teď si to přeber... *veselý mrk*Buteo, podobnost čistě náhodná!Čagi, to je esteticky v pořádku, jinak Kamio, pokud vím, oči nejí, ale rád do nich kouká... v polévce.Ještěrko, rozhodně tě chceme, ty košíky jsou krásné a spousta lidí, co umí vařit, by takové nikdy neupletla.

    OdpovědětVymazat
  18. Mám také takové hlouposti ráda, potrpím si hlavně na visací náušnice a hodinky. Teď jsem zase vytáhla staré \"gláshitky\" z NDR po tetě :)

    OdpovědětVymazat
  19. zuzi,a zásadně žádné šmuky nevyhazovat! To je pak poklad. I staří Inkové by záviděli.

    OdpovědětVymazat
  20. Přebráno......rozbroukáno...*mrk*

    OdpovědětVymazat