Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 26. listopadu 2008

Už to spolu hrneme

16 měsíců

SLEVA PLAZEM hlásal nápis na výloze a já musela chvíli přemýšlet, zda je to zverimex nebo elektro.
S akcemi všeho druhu se roztrhl pytel a někdy je něco cenově tak výhodné, že je mi až líto, že to vůbec nechci. Třeba dva Nutrilony a k nim zdarma krabice instantní kaše. Co s tou kaší mám dělat, když ji nikdo nechce jíst? Už mám doma tři a ani Kimba si k ní nepřičuchne.
Zato jsme museli se Štěpánkem koupit pitomé kulaté předražené sýry Mini Babybel, protože k nim byl nafukovací balónek a mrňous spustil takový řev, že ho chce, že nebyla jiná možnost, než vysolit 30 Kč a zatnout zuby. Šťastné dítě pak mydlilo balónkem na tyčce do všeho, co jsme potkali a bylo by to i v pohodě, kdyby přestal před pokladnami.
Jenže ho to velmi bavilo a nechápal, že úzký prostor pokladen není nakloněn jeho rejdům. Balónek jsem mu tedy odňala a protože potřeboval jinou zábavu, jak se nudil na vozíku, padla mu do oka klávesnice paní pokladní. Stačilo vztáhnout všudybylskou ručičku, jeden pohyb maličkých prstíků a zablokoval celou pokladnu. Jak se mu to podařilo, netuším, ale že tu pokladní málem odváželi nohama napřed, to nemělo chybu. Už dlouho tu na stránkách nefigurovaly pytle sraček, tentokrát létaly z očí paní pokladní na všechno okolo, na nás nejvíce. To ještě netušila, že až budu chtít zaplatit, nenajdu kartu a bude mi muset půlku nákupu vystornovat, neb na hotovosti jsem měla jen tisícovku. To s tou chybějící kartou jsem nechápala, ale ve frontě, s kupou lidí v zádech nešlo vysypávat bezednou kabelku a hledat.
Poprvé v životě jsem byla u pokladny já, ten hajzl, co všechny zdržuje. Vždycky jsem za takovými jen stála, tak teď jsem si zkusila, jaké to je, být v hlavní roli. Nic moc, jednou mi to stačilo a do Hypernohy pojedeme asi až za hodně  dlouho.
Ono je to těžké, když je teď tak hnusně. Kam s tím mrňousem jít? Koukala jsem, že to tak dělají všichni. Dopoledne je v každém nákupáku víc kočárků než nákupních vozíků. Když už nám prohnilý kapitalismus tahle nákupní centra nadělil, proč je trochu nevyužít, že? Já u toho sice dost trpím, má peněženka též, ale nějak tu zimu přežít musíme.
I když, teď se nám začalo blýskat na lepší časy, otevřeli nám tady před měsícem nové fitko, kde jsou programy i pro maminky s dětmi a nebo cvičení u kterých jsou děti hlídané. Koncem týdne, jak bude víc času, to půjdu vysondovat, pokud to tam bude sympatické, ráda se jim upíšu.
Ovšem zpět k té kartě, to by byl průšvih, kdybych ji ztratila. Ne, snad, že bych na ní měla permanentním fixem napsaný PIN, ale i tak se s ní dá platit různě, některé pokladny PIN nechtějí a můj trapný podpisový klikyhák napodobí i prvňák.
Přilítla jsem domů a moje první bylo nahodit internet a podívat se na výpis z účtu, kde jsem s kartou platila naposledy. Kdyby to bylo u benzínky, šla bych prohledat přihrádky v autě, ale tohle bylo ve městě v centru, takže karta musí v kabelce být!
Nebyla.
Proč by také měla být, když mi Destruktor v jedné nestřežené chvíli vzal z kabelky dokladovku a barevné kartičky se mu moc líbily, některé až tak, že si je odnesl do své schovky pod sofa v kuchyni. Ale to jsem zjistila až večer, při vytírání podlahy.
Celkově je teď přemisťování věcí jeho nejmilejší činnost. Když začal lézt, chyběly mi alespoň 4 ruce navíc. Teď, co všechno tahá, kam nemá, by se mi k tomu ještě hodily oči okolo celé hlavy.
Postřehnu, že jeho čepice je krásně urovnaná do psí misky, ale uteče mi, že klíče od domu jsou vhozeny v komoře do kropáčku. Pokud je najdu, když jdu zalévat květiny, je to ta lepší varianta. Horší je, když spěchám z domu a nemám potuchy, kde by mohly být. Když už jsme u toho spěchání z domu, proč v tom největším fofru mám v předsíni jen jednu botu? No protože druhá je v obýváku pod stolkem, to je přece jasné.
A zatímco jsem jednou takhle šílela a hledala tu botu, rozmetalo mi to nevinné dítě obsah kabelky po verandě. Botu jsem našla, kabelku dala do původního stavu a vzpomněla si na jednu větu v příručce pro novopečené rodiče:"Dítětem nikdy netřeseme!"
Před rokem mi to přišlo nesmírně směšné, proč tam takovou větu píšou.
Naštěstí nejsem žádný nervas a dětmi netřesu, ani kdybych to nečetla v příručce, ale zato chudáka malého občas pěkně matu.
Jak je možné, že jednou vezmu sprej a stříknu mu na dlaň trošku bílé pěny, která se pak dá pomalu lízat a je moc dobrá a podruhé si podobnou pěnu nastříkám na dlaň já a plácám si ji na hlavu? Těžko vysvětlit tomu malinkému mozečku, že jednou je to šlehačka a podruhé tužidlo.
Nebo ta záhada s hnědými kuličkami. Jednou je dáváme psovi a chudáčkovi Štěpánkovi nedovolíme ani aby ochutnal, i když přece musíme vidět, jak velikou chuť na ně má a jindy si zrovna skoro takové kuličky sypeme do jogurtu a klidně je všichni jíme. Proč jednou jo a jednou ne?
On  na to postupně přijde. Tak jako na to, že se nemusí bát sednout na nočník holým zadečkem a že záchod není nádoba na schovávání brambor a jablek.

$$OBR377926$$

25 komentářů:

  1. Tak jsem si zase hezky početla :)A u té pokladny bych byla zpocená všude. Jak to ty děti dělají, že zmáčknou něco co vyvolá funkci o které dosud uživatel neměl ani tušení. Mě prvidelně pomačká několik kláves současně v icq mi to pak píše různé blbosti, nebo odzadu atp.

    OdpovědětVymazat
  2. Počkej......a na co teda ta mísa je?

    OdpovědětVymazat
  3. Vzpomněl jsem si na Krylovu Ukolébavku..... než kdo cokoli zví,rány se zajizvía budeš jako táta. Spinkej, synáčku, spi,zavři očička svý,máma vypere plenky,odrosteš Sunaru,usedneš u BARU u trochu jiné sklenky.Tady je celá: http://pobocza.pl...2/cz/kk_cz.html

    OdpovědětVymazat
  4. \"Záchodová mísa s ovocem\" - to znie ako názov obrazu niektorého zo starých majstrov, nie?

    OdpovědětVymazat
  5. abu,když jen vidí, že něco píšu na PC, tak se může zbláznit, jak by chtěl také. A na icq píšou lidé kolikrát blbosti, i když jim nikdo jiný nic nemačká :-).Galahade, přece na květinová zátiší!@Teo, díky, Kryl má odjakživa můj obdiv.A v baru už jsem štamgasti, minule mi tam na mramorové podlaze rozkřápl dvě lahvová piva. To bylo aroma!Lojzo, vypadá to tak, že když nějakou kravinu dobře a vzletně pojmenuješ, můžeš se záchodem kamkoliv.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to jo......já už se lek, že dělám něco špatně...

    OdpovědětVymazat
  7. Nemohu nenavázat na Lojza. Takový obraz by určitě namaloval ten Brajgel!! \"Zátiší s jablky v hajzlmíse\" by se to jmenovalo po překladu:)Ať vám to vydrží, ovšem raději bez těch průšvihů!

    OdpovědětVymazat
  8. Galahade,určitě děláš vše dobře, jen si o tebe asi nikdy nebudu půjčovat vázu.Kamio, přeješ-li si Brajglový happening, klidně ti Štěpánka na víkend půjčím. ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Začínám se bát, páč jeho destrukční schopnosti mi byly zprostředkovány, když ještě neměl tušení, že existuje okolí i vzdálenější, než 1 pokoj:)) Bez dohledu nikoliv! I když je tak milý...;)

    OdpovědětVymazat
  10. Kamio,neboooj, to je trochu jinak. Když se nad tím reálně zamyslím, tak nejproblematičtější a nejméně ukočírovatelné to bylo zhruba, když měl 10 měsíců až rok. To všude dolezl a bral to šmahem od hlíny v květáči až po obě ručičky vražené do videa místo kazety.Teď už si dá říci, reaguje na NE!!! a dá-li se mu vhodný podnět, tak se s ním zabaví.Suma sumárum, když se mu věnuji, je to úplně v poho, když potřebuji něco udělat a nechám ho bez přímé asistence, najde si zábavu sám...a to jsou ty konce a malé katastrofičky :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Květáč = květináč :-). Zase myslím rychleji, než píšu.

    OdpovědětVymazat
  12. Jedna povídkase jmenuje:\"Herodes, to byl král!\":-))))To já jsem dětmi v tomto věku třásl dosti pravidelně, anžto jsem povahy poněkud cholerické *stydlík*

    OdpovědětVymazat
  13. Po zkušenostech s upatlanejma rukama od šlehačky, šlehačku zásadně stříkáme přímo do pusy! Je to ohromná švanda, když se Vampírovi naplní pusa šlehačkou a on ji prská.... no rozhodně lepší, než když to máme rozpatlaný po všech dveřích a skříních..

    OdpovědětVymazat
  14. a jéje, to se mám za chvilku na co těšit :D

    OdpovědětVymazat
  15. Báro, takže ty blbosti co někdy píšu nemusí mít přímou souvislost s přítomností abu u počítače? :D Hms budu se muset zamyslet :)

    OdpovědětVymazat
  16. ten je ale krasnej :-))Ja si teda myslim,ze ho pekne pomlouvas,jak by takovy Andilek mohl delat tak osklive veci??? :-))K zachodu s ovocem.-..u nas na Severu v jednom podniku ,maji panove na wc v muslich kolecka citronku a pomerancu,,rikali..ja tam nebyla,stydim se smirovat :-)))

    OdpovědětVymazat
  17. Jééé začíná být nějak podezřele podobný Adámkovi:-))Gremliny jsem měla doma naposled před týdnem o víkendu a byla to pořádná změna od toho léta, až jsem se musela smát, jak už i u těch 4 letých dětí začínají fungovat různě nahozené ksichtíky, vyjadřující asi \" no trhni si nohou bábo\" :-))

    OdpovědětVymazat
  18. Gleep,zkoušeli jsme také, ale mrňous má větší švandu z toho, že to může lízat. Má připravenost ve formě papírového otíracího kapesníčku je samozřejmost :-)sedmi, holčičky jsou prý hodnější, ale i tak se těš!abu, to nevím *rozesmátý škádlivec*, ale já spíše myslela ty blbosti, co občas skáčou na obrazovce tady u mě.

    OdpovědětVymazat
  19. Cheorchio,je to kříženec andílka s čertem, to já si jen tak trochu poskuhrám, naberu sil a jsem zase v pohodě. Mod, čtyřleté děti už jsou pěkné podšívky. I ten náš dareba umí pěkně pokřivit své rtíky, když ho např. nechci nechat spát s lopatkou na písek.Podobný Adámkovi? To je pochvala, Adámek je moc hezkej!

    OdpovědětVymazat
  20. Koukam, ze taky byste uz mumeli koupit vetsi klec. Z tot te male modre uz vam brzo vypadne nebo vyleze. ;o)

    OdpovědětVymazat
  21. Sápe se z ní, co mu síly stačí, větší klec s výběhem už je nachystaná :-))

    OdpovědětVymazat
  22. Heli,to rozhodně,ale ono to přichází naštěstí pozvolna. Právě suším dvě knížky, které stihl hodit do napuštěné vany v nanochvilce, když jsem šla pro čistou osušku :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Sleva plazem? To neznám. Mně jen jednou napsala paní nervoložka do papírů, když jsem na ni vyplázl pořádně jazky, že plazím středem. Ale to je asi něco jiného... ;)

    OdpovědětVymazat
  24. Bohdene,až budeme plazit bokem, bude to s námi HODNĚ špatné. Ale rozesmál jsi mě!

    OdpovědětVymazat