Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 22. února 2009

Čas masopustní

čas smíchu, slivovice, maškar, dobrého jídla a smrti jednoho pašíka.

Člověku až zatrne, když se tichým sobotním ránem rozlehne rána a mohutné prase se skácí k zemi a bílý sníh se zbarví doruda krví, která se nestihla chytit do hrnce.
První přiťuknutí a pak už jen práce a přesné povely zkušeného řezníka, který s rutinou odborníka řídí tuhle akci, na jejímž konci čekají jitrnice, tlačenky, šrůtky uzeného a mísy zlatavých škvarků.
Každý z pomocníků zde má přesně své místo, vše jede v zajetých kolejích a nakažlivě dobrá nálada nemizí ani v mrazu a poletujícím sněhu.
Snad jen chudák pes, dnes bez milosti zavřený v garáži a cítící ty úžasné pachy se bude mít dobře až večer. Asi ho v tu chvíli neutěší informace, že kočky dopadly stejně a nadávají mňoukavě u zavřených dveří na komoře.
Z dálky zní kutálka, doprovázející masopustní maškarní průvod a dává nám tak vědět, že za chvíli budou i u nás a můžeme je pohostit koláčky, koblihamai a za patřičnou bankovku, dostane pan domácí panáka "něčeho", co pro jistotu odmítá. Když se začne slivovicí, není radno míchat to s něčím dalším, jak by pak zdůvodňoval v draku přesolené jitrnice?

Ale dosti řečí, obrázky jsou výmluvnější.

$$OBR391312$$

$$OBR391310$$

$$OBR391316$$

$$OBR391311$$

$$OBR391315$$

$$OBR391313$$

$$OBR391314$$


Více jako obvykle v rajčatové zahrádce.

24 komentářů:

  1. Hezký, nikdy jsem nezažila ani jedno z toho, a je mi to v tuto chvíli právě líto ...

    OdpovědětVymazat
  2. rajce:Díly z rozebranyho prasete - dobry pojem:-) U zabijeni bych byt nechtela, vim,ze to byt musi, ale videt to nechci..

    OdpovědětVymazat
  3. Obdivuju řezníky. Já bych se asi kantl hned na začátku a nevím, nevím, jestli by mi cokolivvice pomohla...

    OdpovědětVymazat
  4. Kdo nebylna pravé domácí zabijačce, netuší,o co přišel. Kamio - žádný \"kantl\" se nekoná, atmosféra akce nic takového nedovolí ,-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já letos kvůli chorobám zabijačku prošvihla:-(, ale nedávno mi volala jedna kamarádka, kterou jsem neviděla asi 10 let a říkala, že si onehda o mně povídali u nich ve vsi a vzpomínali,jak jsem s těma dlouhýma nalakovanýma nehtama čistila střeva:-)

    OdpovědětVymazat
  6. zuzi,a zrovna na tebe jsem tam dost myslela. Asi kvůli těm tvým fotkám z venisáže, jak tam měli ty jitrničky a já si říkala, že tady by to teď bylo \"in natura\".

    Bosorrko, není to nic srdcervoucího, samotnou mě překvapilo, že jsem to zvládla a otázka smrti mě ani nenapadla.

    Kamio, jediné trochu drsné je to vypouštění krve, původně jsem to měla míchat já, ale naštěstí mě Destruktorek trochu zdržel, tak jsme tam přijeli pozdě a moji \"funkci\" přidělili jinému :)

    OdpovědětVymazat
  7. Gombo,potvrzuji tvá slova!

    Mod, moje dlouhá nehty byly v pohodě, v krátkých tam nikdo nebyl :)

    OdpovědětVymazat
  8. ...
    Brutální fotky... Tak ještě jednu: http://jdem.cz/ay947 ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Tohle musim neukazatdetem. Bylo by jim lito chudaka pasika. Dcera je ke vsemu vegetarian, s tou by asi seklo jako s Kamiem. No, ale clovece Baro, ja ti nak najednouznicehonic dostala chut na jitrnici... ;o)

    OdpovědětVymazat
  10. @Teo,když se ti bude nějaká hodit, klidně si ji šlohni. Ale pak pošli odkaz, ať se můžu zasmát, co se stane, když se obrázku ujme národní kulturní památka :)

    Oby, to tedy neukazuj, to by Silvii bylo jistě nepříjemné, my jsem tady takoví barbaři ;). Hned bych ti tu jitrničku poslala k narozeninám!

    OdpovědětVymazat
  11. Neboj, Baro, ja si ji koupimnekde, ale v te nasi skorovesnici je v obchode nemaji. Tak az pojedeme do Hamiltonu zkusim v polskem nebo v nemeckem obchode... ;o)

    OdpovědětVymazat
  12. A to prase s nožem místo sponky.... ech!

    OdpovědětVymazat
  13. Jj, pokácet sekerou prase, aby nespadlo na stodolu, to je kumšt!
    :-]

    OdpovědětVymazat
  14. A ten aTeův prasoň je traky nějakej uvařenej... v tom sněhu je to divné...jakési nepatřičné...

    OdpovědětVymazat
  15. Oby,tady v obchodě bys nekoupila. Ta průmyslová věc, co vzhledově připomíná jitrnici je naprosto nekonzumovatelná.

    zcr, já spíš měla hrůzu, aby to přežil ten trám, co na něm pak prase viselo. To by vzalo půl střechy.

    Kamio, to s tou kudlou v hlavě byl drsný vtípek pana řezníka, co fotograf (já) vydrží :)
    Teovo prase je evidentně už po depilaci a oholení oušek :))

    OdpovědětVymazat
  16. Cheo,to byla vychytávka, to \"zvážení\". To se zváží ledvinky a jejich váha vydělí dvěma. Výsledné číslo v dkg je pak váha pašíka v kilech. Ledvinky vážily 32 dkg, takže prasisko mělo nějakých 165 kilo :)

    OdpovědětVymazat
  17. [15] Báro, Kamio, a má dokonce vyraženou značku chovu! :-D

    OdpovědětVymazat
  18. zcr,no jasně, aj klobásky budúúúú... na vašu počest jsem nechal aj prasca podrezať... :)

    OdpovědětVymazat
  19. zcr, Kamiodokonce mu nějaký politik na chvíli půjčil své hluboké koryto!

    OdpovědětVymazat
  20. Ty jo, ta praseci hlava s kudlou uprostred cela je proste husta! :)))

    OdpovědětVymazat
  21. ještěrko,a nakonec mi pan řezník daroval ocásek, to bylo zase husté pro mě :D

    OdpovědětVymazat
  22. Baro, to asi za vypomoc.Kdyz si ho zasadis, budes mit doma opravdove prase. ;o)))

    OdpovědětVymazat
  23. Oby,propásla jsem tuto jedinečnou možnost, já ho v nestřežené chvíli hodila na hnoják :-)

    OdpovědětVymazat