Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

neděle 26. dubna 2009

Jebe, jebe, jebe!

Tak vypadají výkřiky absolutního nadšení.

Musím začít od Adama.
Tedy přímo od Vánoc.
Tehdy jsem měla plnou hlavu toho, čím bych si tak udělala radost a jednou z možností bylo i nové kolo. Jenže ve vyhlédnutém obchodě byly vánoční slevy nějaké slabé a nic mě nepřesvědčilo o tom, že zrovna teď je vhodná chvíle na koupi něčeho tak důležitého, jako je kolo - přítel člověka.
V mém případě přímo dalšího člena rodiny.
Zatímco auta střídám, jak se mi zamane, s koly to bývá srdeční záležitost, neb jen ona vědí, jak se na nich někdy nadřu i euforicky raduji. Ať to zní divně, jak chce, kolo je pro mě zdrojem emocí a výběr nového jsem nechtěla odfláknout.

Radilové kolem mě do toho pletli ještě jakési technické údaje, mleli něco o přehazovačkách a pořád se bavili o nějakém Japonci Shimanovi, aluminiovém rámu a gelovém sedle, ale jen já věděla, že nejdůležitější je, aby bylo červené.
A také nesmělo být moc drahé, protože pak by se mohlo stát, že bych se z něj bála sesednout i jen na zastávku na nějakou limonádu po cestě, aby mi nezmizelo přímo před očima. I takovéto věci se tady v přecyklistikované placaté nížině dějí.
Vánoce tedy přeběhly, kus zimy také a radilové okolo začali bublat na poplach, že když ho nekoupím ještě před jarní sezónou, můžu se s nějakými slevami, i bídnými, rozloučit.
Musela jsem jít do toho prsama, a koncem března, když bylo nejvíc práce a zimy, jsem obíhala obchody a hledala to ono. Z internetu jsem měla nastudováno, ale ta barva, ta barva...
A pak jsem ho uviděla!
Stálo v takové dlouhatánské řadě úplně blbých kol, jen ono jediné na mě mávalo a volalo:"Hele, to jsem já, co mě budeš navždy milovat, koukej na tu krásnou metalízu!"
Ano, tady už nebyl prostor pro váhání, bylo to jasné.
Naporoučela jsem si ještě sedačku pro Destruktora (bože! jen ta stála 2 tisíce!), helmičku, musely se dokoupit blatníky, stojan a světýlka, uf, uf, chudák peněženka. Ale stálo to za to, jen mi v té radosti nedošlo, jak kolo dostanu domů, když jsem malým POLOautem. Různě složité logistické akce stejně skončily na tom, že venku téměř mrzne a v takovém počasí jezdí na kolech jen železní muži a důchodci nad hrobem a já nejsem ani jedno ani druhé.
Kolo muselo v obchodě počkat pár dní, než se udělalo slunečno a dalo se těch pár kilometrů překonat v pohodě a radosti. Velmi jsem se bála, že Destruktor na sedačce nevydrží, že bude chtít po pár metrech dolů, ale první zkušební jízdy dopadly úplně opačně.
Mrňous nadšený, s radostí se rozhlíží na svět z výšky, na kterou ještě není zvyklý a kolo je teď jeho největší miláček.
Důležitě si nechá nasadit helmičku, chytí se madýlek na sedačce a jedeme.
Kdyby už byl trochu větší a uměl slůvka vyslovovat tak, jak se má, asi by v tom nadšení na celé kolo hulákal :"Jede, jede, jede."
Jenže my jsme ještě malincí, písmenka se nám trochu pletou a tak jedeme po cestě a mrňousek zplna hrdla křičí:"Jebe, jebe, jebe."
Obvykle to ale nebývá moc dlouho, protože pravidelné drncání na kočičích hlavách zdejší cesty má silné uspávací účinky.
Pak už nekřičíme, ale spící bezvládná hlavička mlátí ubohou matku nebo sestru do zad helmičkou a to je čas se otočit a vrátit domů.
Snad se ty naše jízdy budou časem prodlužovat. Radost ovšem máme už teď!

$$OBR400917$$

47 komentářů:

  1. Jéééjá jsem si koupila tématicky kolo tento pátek:-). Mezi jiným bylo jasné,že by nemělo být červené, že by mělo mít měkké sedlo s dírou, řídítka nastavitelná nahoru ( koukám, že Ty máš to, co jsem hlavně nechtěla, prdel vejš než řídítka), a hlavně ŽÁDNÉ DESTRUKČNÍ SEDAČKY:-))
    Fotka bude v úterý, pokud na něm dojedu z místa B do místa A!

    OdpovědětVymazat
  2. Mimochodemjá neznám prakticky žádné cyklisty, že, takže mi nikdo neporadil, že kola se mají kupovat před jarem, protože jsou na ně slevy,a tak podobně:-(

    OdpovědětVymazat
  3. Jééééjsem se právě vrátila z bezva víkendu, kdy mně můj milovaný odmítl najít můj kompjútr na kolo, takže jsem neměla přehled, kolik už jsme toho ujeli.... Bez gelového sedla, protože to taky nějak nestačil koupit... No, po 50 kilácích jsem začala mluvit sprostě, k jeho dobru lze přičíst, že mě odložil do příkopu a dojel pro auto a následně i pro mě :-))))) Kolo nechci asi tak 14 dní vidět :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Cleopo padesáti kilácích by mě museli zakopat!

    OdpovědětVymazat
  5. Ježišikriste.....kolo jsme před cca měsícem kupovali s Aničkou... Holka na tom neseděla leta, já jako prostý konzument jí taky neuměl poradit... Výsledek je ten, že máme ve sklepě kolo sice vyloženě krrráááásnýýýý!!!, ale na prd...

    OdpovědětVymazat
  6. My takékoupili nové kolo, zrovna to sepisuji :)

    OdpovědětVymazat
  7. Báro, tebe je to už nanič, ale možno niekomu to príde vhod - u nás (t.j. u Sharkana) naslovovzatý bicykloodborník Ďuri kedysi spísal rady pri výbere bicykla. Tu: http://www.sharkan.net...-na-kolesa a tu: http://www.sharkan.net...a-kolesa-2

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný kolo...... a malej na něm vypadá dokonale, podle mě to je dobrá volba, když je srdcem ;)

    OdpovědětVymazat
  9. No to je náááádhera!!! Jak už je velký... A tak mě napadlo, že pokud bude takto volat i při přejezdu lesíka či zarostlých mezí, mohli by se za váma zvedat dvojice z trávy;-)))

    OdpovědětVymazat
  10. Jéé, my jsme taky vsichni vyrazili v sobotu na kolech, sedacku pro malou jsme poprve poradne testli. Mam solidni sedlo s dirou, odpruzenou vidlici, vypodlozene kratasy, ale zadek stejne citim jeste ted.. Holt prvni vetsi jizda v sezone takova vetsinou je:-)Krasne to ale bylo, a ty vůně vůkol..A Mod, rohy mam na riditkach nahoru, abych se mohla pekne rovnat, kdyz to jde;-)

    OdpovědětVymazat
  11. bosortak na sklonku života, se ze mne cyklista určitě nestane:-), já tovidím tak, že bch si zajela třeba k 4-5 km vzdálené řece,jezeru, moři, kdyby to bylo 20, mám auto:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Hlavně vopatrně,jak se říká mezi námi BIKERY.
    PS: ta barva není marná.

    OdpovědětVymazat
  13. Cervenou mam nejradsi.Tohle kolo je jako Ferrari :-)
    Jenom by me zajimalo-kolik toho asi tak ujedete? :oD
    Ja na kole byla naposledy,nooo uz to bude par let.Prejela jsem naseho psa,rozflakala si kolena a otehotnela.:oD

    OdpovědětVymazat
  14. Ať se koukám, jak se koukámKDE MÁŠ ZVONEK!!!!

    OdpovědětVymazat
  15. Mikin: A načo? Súvislý krik \"jebe, jebe, jebe\" iste vzbudí dostatočnú pozornosť okolia.

    OdpovědětVymazat
  16. ...
    Spoléhat se pouze na opěrku a nechat přitom sedět dítě na kole je nemoudré. Někomu asi jeblo... :)

    OdpovědětVymazat
  17. 17.@TeoSim Te,co by reporter neudelal pro \"okamzik\" :-))

    OdpovědětVymazat
  18. panecku, koukam, ze je kolokupovaci sezona. No taky uz premyslim o necem.

    OdpovědětVymazat
  19. 17.ale to už přece křičí to dítě v nadpise, že jo, protože jinak by přece vykřikovalo JEJE! :-))

    OdpovědětVymazat
  20. My kupujeme v půlce května, už máme vybráno a zamluveno :) Těším se, ale pro začátek to vidím tak na dva kiláky do práce a na sedm kiláků za Kašparem (kůň) :D

    OdpovědětVymazat
  21. Mod,jak to tak čtu, tak vidím, že kdyby mi to kolo někdo ukradl, tak ty to rozhodně nebudeš :-)))
    Kola, kdy mám řidítka téměř ve výši uší už mám doma dvě ;-p

    Cleo, poreferuji, jak se vrátím z dovolené na Šumavě...pokud se vůbec vrátím.

    Gombo, skoukla jsem u tebe a líbilo!

    Galahade, co je na tom vašem kole tak strašného, že je na prd?! To mi teda řekni!

    OdpovědětVymazat
  22. lojzo,nastudovala jsem Ďuriho rady a myslím, že jsem je všechny dodržela.
    Předchozí kolo \"levné\" mělo odpružený rám a byla to hrůza, ono do kopce ještě poskakovalo nahoru a dolů a spolehlivě sloužilo jako trenažér odolnosti nehodit ho do příkopu.

    Puffin, díky :-)

    Kamio, to ti je sranda, teď už si to šťastně brblá i když tlačí tatru. :-))

    Bosorko, na větší jízdy si zatím netroufám, nevím, co by to udělalo s mrňousem a potažmo ani se mnou :-)
    Já to zatím vidím jako Mod, ale netuším, kam až se zase nechám vyhecovat.

    Motoneználku, někdy je to opravdu o hubu. Ať žijí cyklostezky!

    OdpovědětVymazat
  23. Cheo,jak se dá na kole otěhotnět? Zo mi povídej :-))) Zatím jezdíme jen tak do pěti kiláků, dál jsem se ještě nepustila.

    Mikine, lojzo ti to hezky vysvětlil, ale já čekám, třeba mi ho někdo dá k narozeninám a když pak budu potřebovat, tak na něj zazvoním.... však tu pohádku znáš, ne?

    @Teo, z pravé strany je odstřižená Alex, která tam stála a byla připravená skočit, kdyby něco, on takhle pózoval asi 10 vteřin. Ale máš správné taťkovské uvažování, to se cení.

    Blondýno, já nejprve četla \"kopulovací\" sezóna... :-DDD

    Ještěrko, z kola přesednout na koně...není to jednostranné zatížení některých částí těla? :-p

    OdpovědětVymazat
  24. Baro, preju spoustu primakilometru. Taky jsme jezdivaly se Silvinkou na cervenem kole. Zacaly jsme, kdyz ji bylo 11 mesicu, tak v te helme vypada, jak maly Kalimero. ;o)

    http://picasaweb.google.co.uk...922

    OdpovědětVymazat
  25. Oby,ta je absolutně rozkošná! Tohle jsme propásli, ale loni jsem to měla všechno jinak.

    OdpovědětVymazat
  26. No Baru...je modrý...:-) Ale to by třeba nám až tolik nevadilo. Co už vadí je, že je to prostě něco úplně jinýho, než jsme chtěli. Žádali jsme kolo na cykloturistiku - pohodový výlety, 70% silnice, zbytek lehkej terén. A frajer nám prodal horský kolo, který má kvůli spíše sportovnějšímu střihu menší rám a pro tu turistickou jízdu je drobet nepohodlný. A když je to nepohodlný, je člověk urvanej i kdyby jel celou cestu z kopce...

    OdpovědětVymazat
  27. Galahade,tak to je blbý. Něčeho takového jsem se dost bála.
    Ale myslím, že mám takové kolo na pohodu, alespoň Alex mi to potvrdila, ona už mám najeto dost, abych jí věřila :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Báro,na dětech je nejzajímavější rychlost růstu. Dnes jsem si v rámci přežívání přírodních jevů vzpomněla na okamžik, kdy jsem se o Tvém mrňouskovi dověděla..a vidíš - všechno je dobré :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Bárono ještě aby, co bych dělala s dvěma koly:-)))

    OdpovědětVymazat
  30. Sabe,to byl zázrak! A ne poslední!

    Mod, no, zrovna ty, to fakt nevím. :-D

    OdpovědětVymazat
  31. Báro,no jo, ale vždyť zrovna to jsou části, které touží většina dívek a žen trochu zeštíhlet, ne? :)) mě nevyjímaje :) ale na druhou stranu - prokládám to fitboxem a alpinningem :)

    OdpovědětVymazat
  32. Ještěrko,na tom něco bude :-))
    Ale já tedy zůstávám jen u toho kola, toho se nebojím.

    OdpovědětVymazat
  33. 24.No ja nevim,jak se da na kole otehotnet :-))
    Jsem to tak nezkousela,treba priste.Ovsem ,kde sehnat nemravnbeho cyklistu ze?
    To asi bude problem :oD

    OdpovědětVymazat
  34. Cheo,to je ten nejmenší problém :-))).
    V každém chlapovi je kus nemravy a někteří u toho jezdí i na kole :-)))

    OdpovědětVymazat
  35. ad. 31 - Báro, je to dobré, když se ještě pořád dějí zázraky.. tak hlavně už jen to dobré taky ode mě (snad trochu s předstihem nebo jsem o den až dva zpožděná :-)?)

    OdpovědětVymazat
  36. Pájo, díky :-)

    Sabe, trefila jsi to přesně, pokud se do večera už nic nepřihodí, byl to velmi hezký den.

    OdpovědětVymazat
  37. hezký :) May se na kole taky líbí, ale podobná zvolání se zatím nekonají :P

    OdpovědětVymazat
  38. Bárojá taky, já taky:-))))

    No a jinak, dnes jsem přijela na kole z Roudnice a povím Ti, že vzít si na něj dítě, bych si teda netroufla:-(

    OdpovědětVymazat
  39. sedmi,vám to kole moc sluší! Tak hlavně, ať nás někdo nepřejede.

    Mod, díky. A s tím ježděním, to je opravdu někdy bojím, bojím. Já to vidím hodně na ty cyklostezky.

    OdpovědětVymazat
  40. V létě po dvou letech sednu na kolo. Dva roky od \"té\" nehody. Tak uvidíme...

    Author jsou dobrá kola. Jsem vlastníkem jednoho už 6 let a ještě nezklamalo. Ale letos ho čeká generálka, nové pedály, taky budu mít gelové sedlo (mrk) a tak. Máš moc pěkné kolo, dobrý výběr, jen mně by asi vadilo, že nemá \"rohy\", ale nevím, jestli to není nějaký klučičí záležitost, kterou maminky neocení (zvědavý smajlík).

    A osobně doufám, že tu sedačku navíc nebudu jen tak potřebovat!

    OdpovědětVymazat
  41. sunfreedom,ta tvoje nehoda, to bylo opravdu hrozné, tak doufám, že už máš vybráno do konce života.
    Ad rohy, to se ještě uvidí, nebráním se jim, zatím je na naše krátké cesty nepotřebuji. A také nemám světlo... a ten zvonek.. Dneska si můj taťka koupil Authora Stratos v krásné modré, měl ho v obýváku a zálibně jsme se na něj při návštěvě všichni museli koukat.

    OdpovědětVymazat
  42. Báro? :-)Na kole se jebe? A není to nepohodlný? :-p

    OdpovědětVymazat
  43. Wicky: Keď príroda zavolá, pohodlie holt ide stranou... :-)))

    OdpovědětVymazat
  44. Jebe, jebe, jebe!Tak vypadají výkřiky absolutního nadšení. Nemusí vyřvávat, Báro, jen tvůj malý Destruktorek, jak praví Lojzo: \"Keď príroda zavolá...\" může na plný pecky řvát každý! :-D

    OdpovědětVymazat
  45. Wicky,jen aby se tyhle výkřiky neozývaly teď o víkendu z každé meze :-)).
    Anebo jo, ať se ozývají, vždyť je jaro, že lojzo?
    Oni se teď ozývají pomalu i z každého druhého blogu, tak ať to má sílu :-))

    OdpovědětVymazat