Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

úterý 14. dubna 2009

Modrý Mauricius?

Houby. Žlutošedý Paroubek!

Prostřednictvím svých sběratelských choutek občas náhodně nakukuji do jiných oborů.
Za hlubokého dětství jsem pár dnů sbírala i známky, ale to mě dost brzy pustilo, když možnosti získávat nové exempláře byly poněkud omezené.
Pak už jsem s filatelií do styku moc nepřišla, až před lety to zase uhodilo a já se s těmi barevnými zubatými čtverečky začala potkávat u strýce a u tatínka.
Oba stejně střelení, věnují tomu v důchodu poměrně hodně času a nelze přijít k někomu z nich na návštěvu a neprojít přehlídkou nových přírůstků a výkladům o kdejaké kuriozitě.
Ráda poslouchám jejich zaníceně líčené historky a tady malá zkrácená ochutnávka:

Třeba to, jaká šlamastyka byly začátky automatů na známky!
 
Tyhle stroje ze sebe plivou tak ohavné divně nažloutlé čtverečky bez zoubků, že se taťkovi mnohokrát stalo, že s nimi ofrankoval dopis a u přepážky mu ho nechtěli přijmout a byl v těžkém podezření, že tam má nalepené samolepky z reklamního balení čekokoliv, třeba tavených sýrů! Přesvědčit je o opaku byla vždycky potíž.

Nebo lidé, kteří ve snaze mít raritu, si ji prostě vyrobí. A třeba jim v jejich nadšeném zaujetí vůbec nedojde, že falšují ceninu!
Vadí to poště? Nevím, ale tenhle Paroubek byl vzorně orazítkován, prošel celou republikou a doručen až do schránky, aniž by si někdo něčeho všiml.

$$OBR398810$$
 
Další legrácka - spolek esperantistů potřeboval "celistvost" a nebude přece na pozvánky na svůj výroční ples lepit známky s velikonočními kuřátky, když to by bylo tématicky úplně jinde!
Esperantská známka byla tedy vyrobena cobydup a pokud vím, pozvánky s touhle "ceninou" došly bez problému všem.

$$OBR398814$$
 

37 komentářů:

  1. Báro, článok ma veľmi potešil, teším sa na ďalšie zberateľské.
    Ale pomyslenie, že raz bude ten Paroubek taký cenený ako tí mauriciovia, ma dosť desí. Radšej ho včas zlikviduj! ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. To je bomba, obzvláště ten Paroubeck:))), nu ale což, zvykejme si:-(
    btw, aniž by to mělo souvislost, Báro, jak ses jmenovala původně? můžeš mejlem samozřejmě, aspoň mi tak odpovíš na ten poslední:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Původněse jmenovala Barmanka.
    To ji nevěděla, Mo?

    OdpovědětVymazat
  4. Proboha! Čeba bude jednou Prezident :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. lojzo,to na skenu není vidět, ale originál je vystřiženina z nějakých novin. Takže neboooj!

    Henry, já známkám zhola nerozumím, takže nedokážu ani zhodnotit ty tvé, já to umím jen líbí/nelíbí a v tomto případě LÍBÍ :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Mod,jak uložím Destruktora, všechna svá příjmení ti napíšu mailem :-)) a vše ostatní také.

    Gombo, za sto let to třeba někdo ocení :-)

    Cheo, nestraš!!! Já bych chtěla, aby byl prezidentem náš starosta. On je sice hrozný sprosťák, ale strašně krásnej!!!

    OdpovědětVymazat
  7. [7] Já jim taky nerozumím. Takže mám z dětství zoologické, a po dědečkovi staré - a ty co se mi líbí mám v albumečku. Ty staré jsou navíc takové zasnívací.

    OdpovědětVymazat
  8. Já pracovat na poště v Liberci, tak by těch vlnovek přes bradavici bylo jak u Hornova mysu v sychravé podzimní dopoledne!

    OdpovědětVymazat
  9. Taky jsem kdysi sbírala známky, taky ubrousky, ale jinak jsem jak Bílá, sbírám všechno, od čeho mám 3 kusy:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak Starosta Sprostak me zajima :-)))
    Jak vypada?
    Je fakt,ze na znamky by meli davat jen hezky lidi :-)))

    OdpovědětVymazat
  11. No tak ještě klika, žte ten PlnouParouBack není za kilo, co myslíte? Dát za něj zlámanou grešli už by pro mě byl problém;) Petra nemá svou známčičku? Jen sexy mozol?:))))

    OdpovědětVymazat
  12. Já myslím, že Paroubkovi přikládáte větši význam, než ve skutečnosti má, zásadní je lidská hloupost a naivita,na které umí hrát, bez nich, by Paroubek nebyl NIC.

    OdpovědětVymazat
  13. Taky sem zbíral známky (a taky krabičky od cigár a taky minerály) a ještě mám doma 2 albumy. V jednom jsou známky z motivem květin, ty mě hrozně fascinovaly a ve druhém mám známky po dědovi, kde jsou válečné přetisky a taky členské známky z KSČ. Tam musel děda bejt, když chtěl dělat na dráze...
    A z těch známek jde strach i dneska, skoro jako z toho paroubka:-(((

    OdpovědětVymazat
  14. Kamio,pociťuješ-li absenci paní Paroubkové, není jedndušší věc, než-li si ji vyrobit :-)).

    Mod, nechci Puchejřovi přikládat větší význam než má a na dopisy ho lepit nebudu! :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Sejra,to mám u taťky nejraději - ty známky s přírodními motivy, je to krásné pokoukání!

    OdpovědětVymazat
  16. 10, Henry,podle \"zasnívací\" logiky sbírám staré pohledy, které jdou mimo mnou vyhledávaná témata. To funguje skvěle.

    Rowdy, tohle je evidentně tupá práce strojů bez účasti lidského faktoru :-)

    Mod, Bílá překvapila, já myslela, že si vždycky s těmi knoflíky dělá legraci a ono ne :-)

    Cheo, fotku zrovna nemám, ale na bilboardech mu to moc slušelo. A v reálu mu to sluší také. Ale když on je spíše na ten fotbal...

    OdpovědětVymazat
  17. Teo,ta je hezká! Tu nemám :-)))

    OdpovědětVymazat
  18. Jaktožene?! Už ji máš... :p

    OdpovědětVymazat
  19. Teo, pokušiteli!Mám ti s ní poslat pohled? Schválně, jestli by došel :-p

    OdpovědětVymazat
  20. Pošli ten pohled na Hrad Jeho Veličenstvu Klausovi! :o)

    OdpovědětVymazat
  21. Jóóó,a podepsán by mohl být pan poštovní generální Sedláček :)

    OdpovědětVymazat
  22. Báro, skús poslať tú pohľadnicu mne! Poštovné ti rád refundujem.

    OdpovědětVymazat
  23. Lojzo,to neříkej dvakrát, zubaté nůžky na okraje už mám dávno doma nachystané.
    Nefundovat nemusíš, ale občas koláček do vězení by se pak hodil :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Báro,taky mám nějaké ty malinké zubaté papírky s lepidlem na zadní straně a našly by se mezi nimi i nějaké malé poklady - možná i větší.;) Namalovanejch dědků dost a dost Hitler, Stalin, Lenin, Klaus, Kennedy, ruský car, Fidel Castro i královna Alžběta, i nějaký papež - taky mám modrou 5ti haléřovku Československo s razítkem z 12.3.1939 - 10.00 s textem Návštěva vůdce a říšského kancléře 15. a 16. března 1939 PRAHA 1. MM nemám :o), zato jsem byla v muzeum známek na Mauritiu.

    OdpovědětVymazat
  25. Wicky,tohle nevypadá na nějakou nahodilou sešlost. Tam opravdu asi bude pár dobrých kousků. Buď ráda, že nemáš MM, měla bys hrozné výdaje za ochranku :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Hoj Baru,Je to fakt fis? moc pekny:-D

    nekde jsem cetla, ze si muzes nechat natisknout znamky se svym portretem. docela legalne! takze to mozna jirous velkohuby opet nechal vyniknout svemu egu;-) nebo nejaky jeho priznivec:-D

    OdpovědětVymazat
  27. \"Jirous velkohubý\" jako Jiří P. a ne jako Ivan Martin Jirous, doufám...

    OdpovědětVymazat
  28. No to je ale bordel!Mam v esperantskem klubu v Prostejove kamose. Jaktoze mi tu raritu neposlal? Jo uz vim, ja mu jeste neodepsala na posledni jeho dopis...
    Jinak jsem ted vystrachala pul pennyovku se stejnou hlavou, jako je ve [2] prvni odkaz. ;o)

    OdpovědětVymazat
  29. Nejhorší jsou razítka. Pokouším se kamarádovi do sbírky shánět islandské známky, ale skoro na žádném dopise nejsou, všude jen nudná razítka. Vyjímkou byly Vánoce, to jsem měla asi třicet kusů od každého ze dvou vánočních motivů.
    A tak tedy vytrvale žádám při posílání každé zásilky, aby na ni byly nalepeny známky. Myslím, že si je rádi prohlédnou i ti, kteří je nesbírají.
    Ovšem islandská pošta nabízí skvělou věc - vytištění známek dle návrhu zadavatele. Škoda, že nabízí jen vnitrostátní hodnotu, nechala bych si je udělat se svou maličkostí a princeznovskou korunkou.

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Lex,to je lahůdka pro sběratele příležitostných razítek :-).
    Přítiskové kupóny ke známkám využívám docela dost. Je to moc hezký dárek! http://jdem.cz/bb4f9

    OdpovědětVymazat
  31. Oby,to je tedy hrozný kamarád! :-)
    Tak mě napadlo, zda má esparanto nějaké nadávky... asi ne :-)

    Dankaj, zkus to tady, jak jsem psala Lexulce: http://jdem.cz/bb4f9
    bude princezna i korunka!

    OdpovědětVymazat
  32. Hehe, Baro, on nenihrozny, jenze ma tech korespondentu vic, tak asi hned odepisuje, jak dostane dopis, jinak by v tom mel moc velky zmatek. Hrozna su ja, ze sem mu neodepsala. Jo, uz je to dost let, co byl vydany slovnik sprostych slov v esperantu, jenze jsem si ho nekoupila, tak ted tapu. Takhle z hlavy si vybavuju jenom jak se rekne *ovno. ;o)

    OdpovědětVymazat
  33. Oby,to fakt je?
    Můj dědeček byl veliký nadšenec a přeložil do esperanta Vhodké pohádky, ale vydat to už nestihl, tak to máme jen jako památku na něho, v rukopise.

    OdpovědětVymazat