Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pondělí 4. května 2009

Jarní imprese

Tři dny výletování opravdu stály za to!

Neopakovatelné okamžiky, kdy mám najednou pocit, že se zastavil čas a do vzpomínek se mi uloží všechno nesmírně plasticky, včetně atmosféry toho okamžiku.

A teď tady sedím, před sebou hrnek zeleného čaje a nechávám si zvolna ty tři dny proplouvat před očima a je mi fajn.

...výstup na vršek Santon, odkud velel Napoleon Bitvě tří císařů. Tolikrát viděný z dálnice a nikdy nenavštívený. Stojí to za to, malá přestávka v monotónní jízdě! Nadšený Destruktor  jak ukazuje do kraje a volá něco, čemu nikdo nerozumí, ale z jeho křiku je patrný veliký údiv nad tím, kde se to octl a co všechno vidí...

...schouleni pod stříškou dětského hřiště v neznámé vesnici, v dešti a větru a čekání na vlídné teplo vyhřátého auta...

...prudká lesní stráň, slunce a jiné čekání, tentokrát na překrásně zelenou ještěrku, až se přestane bát a opět vyleze před náš teleobjektiv...

...chladivá voda z lesní studánky a v lese plném jen jehličnanů, najednou naprosto nečekaně rozkvetlá třešeň...

...opuštění širokých pohodlných silnic, cesta lesy a objevování neskutečných scenérií...

...návrat do dětských vzpomínek při projíždění vesnicemi, o kterých si člověk v duchu celá léta říká, tam bych si měl jednou zajet...

...idylické hradní nádvoří, kde Destruktor okamžitě objevuje dřevo naskládané kolem udírny a velikou sekyru už pro ono dopoledne nepouští u ruky. "Ahoj, kde máš sekeru?" zdraví ho lidé kolem stolu, když na chvíli zapomene, že je dřevorubec a jde se podívat za námi, jestli nemáme mňam...

...vzpomínka na starou příhodu, kdy mi před časem v zimě jeden říkal:"Až spolu pojedeme grilovat, budu ti, moje milá, vybírat ty nejlepší kousky masa." A pak jsme v létě spolu grilovali a protože už jsem jeho milá nebyla, ani si nevšiml, že na mě žádné maso nezbylo. A teď sedíme kolem stolu, někdo má klobásu, někdo chlebovou misku s gulášem, já chroupu pečenou kukuřici. Najednou úsměv a ke mně se nese lžíce guláše se slovy:"Tohle je nejhezčí maso, to ti musím dát..."  Jo, schovala jsem ty slzy docela dobře, jak mě to dojalo...

...cesta zpátky a hledání pokladů, nadšená Alex a její jiskrnná radost, když si našla svůj první, zrovna tak jako moje radost, když jsem si před časem našla svůj první já...

...útulný motorest uprostřed Vysočiny, bezvadné jídlo a skvělí domorodci, frisbee na parkovišti, naše dvě rozesmáté slečny, které zaměstnali oči všech mužů na zahrádce a spokojený Destruktor na půjčené motorce...

...bylo nám hezky...


 

34 komentářů:

  1. \"...bylo nám hezky...\" Tak to ma teší, lebo inak by ma tá zrušená Viedeň dosť mrzela...

    OdpovědětVymazat
  2. Ta vzpomínka s tím grilováním, to je teda... ani mě nenapadá žádné vhodné slovo...
    Moc pěkný zápisek, při pondělku. Je mi hned líp:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Lojzo,mrzelo mě to moc, ale to s tím pasem to dorazilo! A představ si, že slečny řekly, že by stejně nejraději do Prátru. Co na to tvá mláďata? Moje peněženka se v tu chvíli upřímně vIděsila(c) a chvíli se i třásla!

    Sejra, ani mi nemluv... hezký pondělek!

    OdpovědětVymazat
  4. paja-ostrovanka4. května 2009 v 9:56

    skvely!!!! moc ti to preju.

    OdpovědětVymazat
  5. Na Santonu?Tak to jsi byla od nás 3 km daleko a já to prošvihl. A věříš, že já tam ještě nebyl?

    Ale chystám se, bydlíme nedaleko teprve třetí rok a z toho dva jsme postavěli. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Take mam \" plasticke vzpominky\" :-)
    Pamatuji si presne svetlo,vuni,atmosferu,dokonce i presna slova...
    Obcas si to jen tak vytahnu z Supliku vzpominek,sedim si a kochám se :oD.

    OdpovědětVymazat
  7. \"a chvíli se i třásla\" To je dobrý začiatok (aspoň teda pre tie slečny), to má iste z tej rozprávky \"Oslíku, otřes se!\".

    OdpovědětVymazat
  8. At zijou vylety a Vysocina! Mas vyhodu ze ses mobilni, to je obcas k nezaplaceni ,)

    OdpovědětVymazat
  9. Připomnělas mi loňské slunečné dny na kamenech:-)

    OdpovědětVymazat
  10. To dojetí z nejhezčího masa mě skoro dojalo. A já se skorodojmu opravdu jenom zřídkakdy. Kvůli podstrojenýmu masu prakticky ještě nikdy. Nakonec mi ještě bude líto těch, na něž se nejhezčí maso nedostalo... :p

    OdpovědětVymazat
  11. Destruktorsamozřejmě volal: Kupředu gardo!!! ale francouzky a tak mu nikdo nerotuměl:-))

    OdpovědětVymazat
  12. Lepší \"Kupředu gardo!\" než \"Merde!\" Pokud jsi Francouz...

    OdpovědětVymazat
  13. A škoda že jsem nevěděl že budete tak blízko. Býval bych se, kdyby to bylo ovšem možno, na ten Pernštejn připojil.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc ti to take preju, sice se opakuji po ostrovance, ale musim to napsat. A nenavrhovala bych ti sve pripojeni, byt bych byla na 100 metru, neb hadam, ze slo o komorní zazitky. Doufam, ze nej masíčko jiz uz mas i do dalsich dnu:-)

    OdpovědětVymazat
  15. BároJe dobré, když chce člověk maxima:-) a špatné, když mu stačí i minima a nedostane ani mini,když se omezují i věci,které se omezovat nemusí, když je potřeba si o všechno říkat, však víš:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Pajo,díky!!!

    Jaspere, to mi ani neříkej! na mě to tam velmi zapůsobilo, jak ty vesnice jsou plné pěkných domků, ať už pospravovaných nebo nově postavených. Jsi-li majitelem některého z nich, tak skroro závidím :-). Krásná krajina a cilvilizace, co by kamenem dohodil - super!

    OdpovědětVymazat
  17. Cheo,\"šuplík vzpomínek\" je pro mě velmi důležitý. Chodím se tam přehrabovat vždycky, když je mi ouvej.

    Lojzo, dnes jsem běhala okolo cestovních dokladů pro malého a je to děs. Od potvrzení o státním občanství až po pas, který má platnost jen rok. Uvažuji, zda to má vůbec cenu.

    OdpovědětVymazat
  18. Bároa co to zapsání do pasu?
    Jinak,, to potvrzení o občanství se vydává jen při prvním pase, pak už ho nepotřebuješ( pravda stojí 2 stovky), ale od 4 let věku už vydávají dětem pasy na 5 let!

    OdpovědětVymazat
  19. spoon,je to hrozná zdržovačka, když je člověk odkázán na hromadnou dopravu. Zkoušela jsem teď naplánovat jeden výlet vlakem, ale vzdala jsem to.

    Mod, na kamenech jsou hlavně ještěrky... :-))

    Teo,až budete grilovat, tak to zkus na paní Chucperovou, ta bude koukat :-)))

    Motoneználku, Destruktor zatím umí jen jedno francouzské slůvko a pokud si rozšířil slovní zásobu, tak jedině tajně. Ale nevylučuji to, protože mu z YT často pouštím dětské framcouzské písničky. Máme je rádi oba!

    Henry, já to také věděla až na poslední chvíli. Případné připojení je vítané!
    Pokud ovšem nebudeš říkat \"merde\" :-)))

    Ahoj Bohdane, tak vidíš, jak to nakonec dopadlo :-)

    Bosorko, tohle až tak komarní nebylo, byli jsme občas taková hlučná neukázněná banda!

    Mod, to já už vím! Je fajn, když jsou spolu lidé, co pro ně maxima i minima znamenají asi tak stejně, jinak se to hodně míjí a to je špatné.
    Hodně špatné!

    OdpovědětVymazat
  20. Mod (19),to mi odmítli udělat a pas na 5 let až prý od pěti let... taak já ti tedy nevím.

    OdpovědětVymazat
  21. Bárotak to nechápu teda, já se ptala v březnu telefonem na Pasovce, za jak dlouho udělají Ádovi nový pas a ženská se mě ptala, proč si ho nenechám zapsat do svého, tak jsem odpověděla, že nejsem rodič a ona řekla \"Aha, tak to ne!\" Matesovi jsme nechávali dělat 2. pas vloni zkraje léta a dostal už ten červený na 5 let, ale 5 let mu bylo až v říjnu!

    OdpovědětVymazat
  22. Mod,já se tam ještě zkusím přeptat jednou jiné osoby, to mě docela štve.

    OdpovědětVymazat
  23. Bárosem pas nepotřebuješ:-)

    OdpovědětVymazat
  24. To je dobře!Páč kdybych potřebovala, musela bych, Destruktora zahodit před hranicemi :-))

    OdpovědětVymazat
  25. Anglofil to má těžké. Francouze má nesnášet a přitom nadávat francouzsky. No, pro případný výlet s vámi se tedy změním v Řeka.

    OdpovědětVymazat
  26. jedna La festin pro Stepanka :-)http://www.youtube.com...re=related

    A tuhle mame radi my,vcetne toho bajecneho \"\"Ratatuj\"\" :oD

    OdpovědětVymazat
  27. Nam se donedavna libily jednoduche, milé a poucne Mimi La Souris serie, např.: http://www.youtube.com...uddyrdy7_4
    Malá si dokonce dlouho pamatovala \"počůranou veverku ostudu\" a snáze přešla na nočník:-):-)Teď uz je hrdinou Krtek, obcas take Bob a Bobek:-)

    OdpovědětVymazat
  28. Cheo,bezva, to jsou ony!

    Bosorko, však Mimi mám od tebe a to se nám líbí pořád!

    OdpovědětVymazat
  29. V nepřítomnostimi docela chyběly Tvé pohodové články. To není oplátka, to je obyčejná závist, že neumím psát pohodově.

    OdpovědětVymazat
  30. Parádamusel to být povedený víkend! ;)

    OdpovědětVymazat
  31. Buteo,moc nestíhám, potřebovala bych přidat ke každému dnu pár hodin. Ale každopádně mám radost, žes to všechno přežil.

    Puffin, byl to krásný vínend a tenhle byl podobný. Užíváme si malého mazlíčka a i když mám občas pocit, že je to nadějný kandinát do cizinecké legie, sem tam je i zlatý :-))

    OdpovědětVymazat
  32. [32] Pozor na francouzskou. Kowalski z ní utekl, protože jedli jen banány a šunku.

    OdpovědětVymazat
  33. Henry,tak to by nešlo. Banány nám moc nejedou. Šunka jó.

    OdpovědětVymazat