Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

čtvrtek 9. července 2009

Rohlíky, kam se podíváš

a co z toho vzešlo.

Ještě se musím vrátit k té veleakci, co nám proběhla na baru před 14ti dny.
Co se dělo uvnitř sálu, k tomu se nijak vyjadřovat nehodlám, ale u baru byla sranda.
Pořadatelé totiž pro své sezvané spolustraníky z celého kraje objednali jako malé občerstvení o přestávce "jen" párky s rohlíkem, kávu a minerálku.
Ano, čtete dobře, žádné pečené kachny, zelo, knedlo, ani řízky přezdívané sloní ucha, se letos nekonaly.
Bylo k nevíře, kolik lidí odcházelo od baru s protaženými ksichty a dokonce s poznámkami typu "no, na rohlík jsem nepřijel" a podobně.
Několikrát jsem si v to odpoledne musela dát zámek na pusu, abych neodpovídala ve stylu "co jste si objednali, to máte" a silou vůle zůstavala milá a přívětivá, jak jen to v rámci daných možností šlo.

Nakonec se všechny párky snědly, ale rohlíků zůstaly dva pytle.
Až jsme všechno, my holky šikovné, uklidily a umyly, s děsem v očích jsme netušily, co s těmi rohlíky udělat.
A já ještě ten den, jak tohle pečivo skoro vůbec nekupuji, jsem jich v Tescu vzala 10 na doma.

No nic, rozdá se to jako vždycky, když něco zbyde. A ať zkusí někdo odmítnout. Na toho bude uvalena klatba a až pro změnu někdy zbyde 300 chlebíčků nebo várnice guláše, bude bráno v potaz, kdo nechtěl rohlíky.
Ve finále to tak hrozné nebylo, na každého se rozpočítala asi padesátka kousků, to je množství, zvladatelné v každé domácnosti, přinejmenším na semlbábu.

U nás to dopadlo takhle:
desítka se snědla tak nějak "mimochodem" během dne,

z blíže neurčitého množství udělala Alex strouhanku 

a protože u nás na žemlovku zrovna scházela jablka, ze zbytku vznikla tato senzační improvizace:

Nakrájet 10-15 rohlíků na kolečka, v míse přidat 3 vejce a hrnek mléka, podle své chuti osolit, dát trochu kmínu, kari, červené papriky... Při kořenění se fantazii meze nekladou.
Promíchá se a do zapékací misky, vymazané troškou oleje, se dá vrstva tohoto okořeněného žemloidního materiálu, vrstva povařeného květáku, posype se nastrouhaným sýrem, zde vzniká prostor pro vrstvu jakékoliv uzeniny nebo přímo uzeného masa, znovu ta rohlíková hmota a končí se bohatou vrstvou sýra.
Je potřeba to nechat dobře propéct (můj čas byl kolem jedné hodiny) a v kombinaci se zeleninovým salátem to nemá chybu.

25 komentářů:

  1. Tý jo. Místo vrstvy povařeného květáku bych navrhoval vrstvu vařené šunky, ale jinak to vypadá dokonale. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Bohdane,on ten květák byl zrovna v ledničce a potřeboval být zkonzumovám. Tvá varianta bude určitě vyzkoušena příště, protože je to velmi rychlé (v troubě se to pak už peče samo) a levné.

    OdpovědětVymazat
  3. jé, já zrovna dneska taky zapejkala (já to moc čaxsto nedělám, neb jsem tvor hladový a všechny zapečené věci a nákypy trvají strašně dlouho), ale bez rohlíků, jen brambory a brokolici :)
    ale vymyslely jste to moc chutně, šikulky!

    OdpovědětVymazat
  4. Šikovna holka! Mohlas taky dalsi tyden na baru prodavat Stranickou Strouhanku :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Pro příště, Báro, navrhuju rohlíky nechat ztvrdnout, dám Ti nějakou kačenu na dokrmení - to bys nevěřila, jak milují rohlíky namočené v mléce :-) Ale s tou improvizací bych si dala taky říct..

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je dobré! Kdybys doma neměla nakoupeno, tak nezbyde ani jeden :-))) Rohlíky mají tu skvělou vlastnost, že jejich potřebné množství se v podstatě odhadnout nedá (u nás ani pro čtyřčlennou domácnost)...

    OdpovědětVymazat
  7. Baru,dik za tipa. neco podobneho obcas tvorim, myslim, ze se tomu u nas rikalo nadivka, ale ja tomu nerikam nijak, hlavne, ze je to dobre!;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ale náhodou párky v rohlíku jsou skvělý nápad! A díky za inspiraci - na mejdanech neutrácet za nevímco, párek neurazí nikoho :-)

    OdpovědětVymazat
  9. dewberry,jak už je to v troubě, tak ať se to samo peče, já zatím můžu dělat něco jiného. Třeba blbnout na netu ;-)

    Bosorko, bar se strouhankou by brzy byl Bar bez hostů, i kdyby ta strouhanka byla stranická. Zůstanu u klasického sortimentu :D

    Sabe, kačenka na dokrmení by u nás umřela stářím a rozmazleností. Já to neumím zabít!

    Nomi, já to taky říkala, že za to může těch 10 rohlíků z Tesca! U nás je běžná týdenní spotřeba rohlíků tak 2 kousky.

    OdpovědětVymazat
  10. Lex,ono to vlastně je něco na způsob nádivky. I když nádivku jako takovou (nacpanou do nějakého zvířete) jsem asi v životě nedělala.

    Billy, párky v rohlíku jsou normálně dost oblíbený artikl, ale tentokrát to pořadatel nějak neodhadl.

    Mod, udělaj to jako Bohdan, za květák ŠUNKU ;-)

    OdpovědětVymazat
  11. 50 ks bych si vzalTo je má měsíční spotřeba. V Kauflandu jsou 1 týden za 0,90. Ušetřených 150 je už slušná káva.
    Je to přesně 1 šuplík v mrazáku a 10 je na strouhanku a 10 do nádivky.

    OdpovědětVymazat
  12. Báro, mě to fakt pobavilo, protože jsem pár minut před přečtením toho Tvého blogu stála u spišky a likvidovala staré rohlíky... A přemýšlela právě nad tou neodhadnutelností jejich spotřeby. Buď jich je moc, nebo chybí... Nikdy ne akorát!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Rohlíkové hospodaření mi nejde a nejde:) Ale teď se to docela vyřešilo, protože chůva je bere nějakým známým, kteří chovají koně, takže si na našich přebytcích pochutnávají ti:) Aspoň nemám špatné svědomí, že to pořád netrefuji a vyhazuji.

    A jinak, kuchařka jsem příšerná, ale letos jsem začala dělat žemlovku s meruňkama a zakysanou smetanou a to docela ujde;)

    OdpovědětVymazat
  14. Buteo,už jsi doma z cest? Pokud jo, tak vítej, jsem ráda, že ses ve zdraví zase mezi nás vrátil.
    Rohlíky jsi neodmítl, jsi tedy v pořadí na chlebíčky :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Nomi,byly doby, kdy si manžel koupil 10 rohlíků a než dojel autem domů, tak už nebyly. To se také pak nedá nic odhadnout :-))

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Chris,meruňky mi ani nepřipomínej, 20 stromů a všechny letos obsypané! To bude žemlovek :-))
    Nepamatuji se, kdy by u nás zbyl nějaký rohlík, když nepočítám takovéhle mimořádné pohromy.

    OdpovědětVymazat
  17. Já bych raději šunku bez příchuti květáku, děkuji:-) a rohlíky bych brala pro Jůlinku a Fanouška:-)

    OdpovědětVymazat
  18. Mod, nezlob,šunka bez květáku!!! :-)))
    Koňové sloužili jako poslední pojistka, že rohlíky nevyhodím. Ale nakonec to dopadlo dobře. Sice mi tady koníčci dupou zahradu, ale já je nekrmím, bo nejsou moji a člověk nikdy neví, že jo?

    OdpovědětVymazat
  19. Báro, :-))brala bych je všechny a určitě by jich nebylo dost, protože jich bylo určitě míň než mám kaprů v rybníce. Těm rohlíky chutnaj nejvíc ze všeho čím je krmím. Když je tam poránu nahážu, sednu si na lavičku, v ruce hrneček s horkou kávou a jen se dívám jak se \"voda v rybníce\" vaří... A život chutná ;-))

    OdpovědětVymazat
  20. Wicky,tohle je pro mě zatím chvilka siesty nepoznaná, ale píšu si ;-)

    OdpovědětVymazat
  21. Báros tím kafem u rybníka si u mne udělej taky čárku! :-)
    A připiš teplý svetr.
    Jak dlouho trvá než se z dětí stanou ospalci a z dospěláků nespavci?
    No máme našlápnuto... :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Mikine, ježyš(c)!Tak nejen osmipokojový malý domeček, ale i s rybníčkem, tak to tedy honem ke strojům a vydělávat :-))))
    A za 150 let v teplém svetru, kafe v ruce...

    OdpovědětVymazat
  23. waw, dobrej tip, jak se zbavit přebytečnýho pečiva :) akorát teda pro Ještěrkáře bez toho květáku, on vařenou zeleninu zrovna dvakrát nemusí - takze jak nahoře říká Bohdan, radši tu šunku :)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj Ještěrko,na tvoje dobroty to nemá, ale se šunkou se to posunuje do vyššího levelu!

    OdpovědětVymazat