Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 26. srpna 2009

Co má společného pivovar s ostružinou?

...klikaté cestičky asociací...

Vždycky když se zde na Bloguje potkám s Dewberry, vzpomenu si na jednoho krásného kovboje, který mě provázel mým dětstvím.
Byl namalovaný na rukojeti mého prvního (a patrně i posledního) kapesního nožíku, seděl na hnědém koni, byl svalnatý a vysoký a já bez něj nedala ani ránu.
Samozřejmě, že ty svaly vidět nebyly, vždyť měl košili a to, jak byl krásný, byla také jen hra mé fantazie, neb široký klobouk mu zakrýval polovinu obličeje.
Byl mým přítelem, pomáhal mi s kde čím, ale nejlépe s lodičkami z borové kůry, těch jsme spolu vždycky v létě udělali pěknou hromádku.
Pamatuji si, jak jsem si ho vyškemrala v domácích potřebách, kam jsme jednou zašli koupit původně úplně něco jiného.
Mamka se nejprve dost ošívala, na co má mít holčička nožík a co když se pořežu a takové ty maminkovské obavy, ale pak vyměkla a já si odnášela domů poklad nejpokladovitější.
Pak ovšem nastal problém se jménem.
Jak se ten krásný kovboj bude jmenovat, když je tak úžasný, že nějaké obyčejné jméno jako Bill, Joe nebo Frank by ho vůbec nebylo hodno?
Milá mamka musela vzít na pomoc anglický slovník a říkala mi různá slova a já, protože jsem ještě číst neuměla a anglicky už vůbec ne, jsem jen posuzovala, jak mi slovo zní a jak bude slušet tomu krasavci na koni.
Zvítězilo slovo  "brewery".
Od té chvíle jsem už noži nikdy jinak neřekla, byl to můj Brewery a myslím, že až do puberty se mi stal synonymem pro "krásného" chlapa.

Dnes leží nožík někde v šuplíku, já už dávno vím, že muž mého srdce může vypadat i úplně jinak a už vůbec nemusí sedět na koni, ale stejně, jak čtu na monitoru Dewberry, vždycky si vzpomenu na svého kovboje :-)


 

26 komentářů:

  1. A Destruktor už nožík má? ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. lojzo,zatím ještě TROŠKU váhám :-))
    Ale až to přijde a Destruktor bude potřebovat nějaký nožík, půjdu pro inspiraci sem:
    http://zcr.bloguje.cz...a-najde.php

    OdpovědětVymazat
  3. no, a když už jsme u toho, Dewberry má ráda pivo :).

    Já měla úžasný kapesní nůž, od našich známých ze Švýcarska jsme bratr i já dostali originální švýcarské nože, le já nešikovná jsem se při vyřezávání z borové kůry opravdu pořezala :)

    OdpovědětVymazat
  4. Báro, zkus nože co vyrábí pan Pajl. Jsou z damascénské oceli, zavírací i větší. Pokochej se na: http://www.pajl-noze.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Tyjo, pan Pajl by mohl delat nevsedni sperky, u jeho nožů je skoda, ze si ty jeho skvosty my zeny moc v beznem zivote neuzijeme. A do supliku je jich skoda.

    OdpovědětVymazat
  6. dewbery, jo, taky jsem si pořídila parádní kapesní nůž, celej černej, fakt boží - a díky zvláštní rukojeti takovej dámičkovskej :) no a co myslíš? jasně, už jsem se s ním několikrát kuchla, a to třeba při zavírání této skvostné kudly... dětem a mně holt nože do ruky nepatří :D

    OdpovědětVymazat
  7. Klikaté cesty asociací. Když by se řeklo \"Dewberry\", jako že se řekne, tak si vzpomenu hned na příhodu svého kamaráda s \"Mountain Dew\"...jak toho vypil večer půl litru, co nechaly děti a do 4 do rána čumákoval do stropu, takový to má prý kávový účinek:)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj zuzi,no ještě jahody do toho :-)))
    Ale písnička má oblíbená. Ostatně od Beatles já můžu všechno.

    No vida a máme tu Ostružinu s Pivovarem propojenou i pevným racionálním poutem :-D
    S Brewerym jsem se naštěstí nikdy nepořezala. Mé kaskadérské kousky s nožem přišly na řadu až mnohem později.

    OdpovědětVymazat
  9. rennnie,díky za ten odkaz, opravdu koukám jako blázen, co za krásu se dá udělat.

    Bosorko, to je opravdu klenot. Dávám si to do složky s užitečnými odkazy, bude se hodit, pokud budu někdy potřebovat pro někoho hodnotný dar.

    Ještěrko, při zavírání kapesních nožů mě potkávají ty nejhorší nehody. Bez pojistky už ani ránu, zejména u těch ostrých.

    Ahoj Kamio, vítej doma!
    Některé nevzkoušené nápoje mohou překvapit. Mě vždy naštve Redbull, můžu jich vypít kolik chci a stejně usnu i ve stoje, když jsem unavená :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem na něho přišla taky náhodou, chtěli jsme strýcovi dát nůž z damascénské oceli. Nakonec z toho nějak sešlo (strýc nepřijel a dar jsme ani neobjednávali).

    OdpovědětVymazat
  11. rennnie,já být strýček, tak tohle \"nepřijetí\" by mě hodně mrzelo :-)

    OdpovědětVymazat
  12. A tady je klasika http://www.kvalitninoze.cz...mikov.

    Strýc je z JAR a tenkrát avizoval, že možná bude mít nějakou pracovní cestu do Londýna a že když už bude v Evropě, tak by se zastavil. Jinak je to moc fajn chlap, akorát se vidíme opravdu málo...

    OdpovědětVymazat
  13. Já nosím v kabelce elegantní nůž s pojistkou a pokaždé, když jdu na soud, je to loterie, jestli mi ho nechají, nebo seberou. Když ho na prosvěcovacím pásu justiční stráž odhalí, jsou z toho celí jurodiví, že s nožem s pojistkou dál nemůžu. A přitom je docela malý:))

    OdpovědětVymazat
  14. Na tom webu od rennie mě zaujal úplně jiný nůž, http://www.kvalitninoze.cz...do-iii :D

    Sakra, zase jsem zkysnul na online shopech s noži, tahle mánie je sice celkem neškodná, ale dost finančně nákladná. Radši půjdu spát.

    A začalo to tak nevinně... když jsem jako malej dostal svůj první nůž ;)

    OdpovědětVymazat
  15. rennnie,vždycky mě pobaví, jak různě vnímají vzdálenosti tihle světoběžníci a pak mluvím s někým, kdo nebyl nikdy dál od svého domu než 10 kilometrů. I takoví jsou! :-)

    Chris, skoro se mi zdá, že tam ten nůž nosíš z recese, aby se měli strážci čemu divit :-)))

    Wu, díky, že jsi potvrdil mijo doměnku, že první nůž je něco kultovního, co utkví každému klukovi (a nejen klukovi) hluboko v duši.

    Ta mačeta mě dostala. Zejména poslední věta: \"Ideální i jako všestranný pomocník do auta.\"
    Prosekat se zácpou!!!

    OdpovědětVymazat
  16. A přivedl tě kovboj aspoň k pivu, kdy už si tě nevzal? :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Jirko*já jsem za svůj život vypila asi 5 piv, ale spoléhám na dobrovolníky, kteří za mě určitě ten celostátní průměr doženou :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Co má společného pivovar s ostružinou?Obojí plody se na blbě trhaj!!
    Obojí po zpracování chutná!! *-))

    OdpovědětVymazat
  19. Wicky,mně dalo docela fušku vymyslet, co by mohly mít společného, ale tys na to kápla ;-)

    OdpovědětVymazat
  20. Nožík s kovbojemjsem nikdy nedostala, za to ve druhé třídě jsem měla báječné pouzdro na tužky a pera se zlatým kovbojem na koni. Hned se člověk víc těšil i na psaní domácích úkolů s takovým pokladem. ;o)

    OdpovědětVymazat
  21. Oby,to těšení je fakt, vzpomínám si, jak jsem si přímo hledala důvody něco psát, když jsem měla nové plnicí pero (ani nemuselo být s kovbojem).
    Což mě ostatně chytne občas i teď :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Jé, Báro, tak já první nožík dostala v sedmi letech na tábor. Taťkův. Mám ho dodnes a tak nějak ho nostalgicky tahám sebou všude. I když už ho ani nepoužívám... Otevřít se dá jen starým totaliťáckým dvacetníkem :-)
    A kdyby mi taťka na něj nevyryl iniciály, hned na tom prvním táboře bych o něj přišla. Nože nám z bezpečnostních důvodů všem zabavily a jak se vracely, tak ten můj tak nějak nebyl, neb se zalíbil jednomu vedoucímu...

    21/ Oby, já zas vždycky chtěla tu prupisku, jak v ní nahoře plaval vlk se zajícem... Asi si někdy udělám radost, jestli ji objevím :-)))

    OdpovědětVymazat
  23. Nomui,ono celkově je někdy dobré mít monogramy různě. Nejen na noži :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Báro, tak to máš recht. V Praze jsem si označila děti telefonním číslem - pro jistotu... Sice ty popsané předloktí vypadaly tak trošku brutálně, ale zichr je zichr...

    OdpovědětVymazat
  25. Nomi,telelfonní číslo na předloktí je supernápad! jen tak se nestane jako mě, že najednou hlásí místní rozhlas: \"Maminka malé holčičiky v bíločervené sukýnce a červeném tričku, nechť si ji přijde vzvednout na místní národní výbor\", jak se mi to stalo s Alex :-)

    OdpovědětVymazat