Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

středa 14. října 2009

Autosugescí vstříc víkendu

...radostně...

Včera bylo 13.října, během dopoledne pršelo, padaly kroupy, svítilo sluníčko, foukal hrozný vítr, byla úžasná duha a k večeru poletovalo vzduchem něco, co bych se nebála nazvat sněhovými vločkami.
Bohužel, stále mi myšlení nepřeskočilo do zimního módu, takže Destruktorek měl pod kalhotami ponožky a já byla k sukni naboso. Mám v tomhle vždycky nějakou podivnou setrvačnost, než najedu na režim ZIMA, trvá mi to déle než ostatním lidem. Asi to bude dědičné, taťka též byl včera ještě v sandálech.
Kde je ten slibovaný babí podzim?
Zdá se, že v tahu.
Tohle všechno bych brala v pohodě, až na jednu maličkost. V sobotu se blíží dlouho domlouvaný výlet do průhonické zahrady a ta, jak jistě mnozí vědí a mnozí tuší je vysázená na nezastřešeném a zcela volném prostranství.
Těším se a pojedu, to je jasné, jen si nějak neumím představit, jaké to může být, bude-li mít pravdu můj iPhonek, který říká."V Praze v sobotu zmokneš."
Zmoknout v plus čtyřech stupních za ostrého větru na celodenním výletě se mi zdá poněkud pitomé, ale nevzdávám se.
Fakt chci jet. Musím něco vymyslet.
Jenže co. Myšlenky se ubírají od nesmyslu k nesmyslu.
Jak hezké by bylo třeba odpoledne strávené v teple nějakého nákupáku! Téměř nahlas mě tahle blbina rozesměje vzhledem k tomu, v jaké sestavě se máme sejít.
Promiňte mi moji milý, tímto absurdním nápadem jsem se jen tak cvičně rozveselila, ani jsem ho nemusela sama zavrhovat, spadl pod stůl sám.
Další varianta - nějaké muzeum, nejlépe Technické. Taky problém, na to Matýsek ještě není, roznesl by jim to tam na kopytech. Zoologická je z bláta do louže, i když nějaký ten krytý pavilonek by se asi našel.
Myšlenkovým obloukem se vracím zpět do Průhonic a nápad je zde.
Jakápak půlka října a špatné počasí?!
Vždyť takovéto teploty v prosinci by byly považovány za krásnou teplou zimu...
A jak umíme v prosinci prochodit celý den po vánočních trzích a mrznout na Třech králích kvůli velbloudovi!
Musím na to chytře od lesa. Dnešním dnem se začínám zabydlovat v myšlence, že je prosinec (leden či únor by též nebyly špatné). Pěkně nachystat šálu, čepici a kožešinkové boty, Matýskovi ještě deku do kočárku a pláštěnku.
A podprahově se stále ujišťovat je prosinec, je prosinec, je prosinec...
A až v sobotu ráno vstanu, zjistím, že je +/-1°C, budu mít radost, že tohle je prima příjemná zima a v Průhonicích bude krásně.
Jo, už se moc těšíme!


 
 

54 komentářů:

  1. Toto v žiadnom prípade nesmie čítať moje staršie spolucestujúce mláďa, lebo inak v tom nákupáku skončíme! (Ak to čítať nebude, neznamená to, že tam neskončíme! ;-) )
    Aj keď teda - pohrabať sa v českých knižkách, ktoré sa u nás iste všetky nevyskytujú, to nevyzerá na až tak blbý nápad... :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. HURÁÁÁÁÁ!Jdeme do nákupáku!!! :-)))))

    OdpovědětVymazat
  3. A musíme kvůli tomu nákupáku až skoro do Prahy? :)))

    Jinak klobouk dolů, tohle je dokonalý příklad pozitivního myšlení. A doufám, že si to přečte i brabi a Radka. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Bohdan: Fakt! Nemusíme. Tak v sobotu ráno pred Břeclavským Teskom, dobre? :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. No, hned mi ten \"prosinec\" vadí o něco míň... :-)

    Užijte si to!

    OdpovědětVymazat
  6. Nomi,že je hezký prosinec. Já nechápu, proč dělá Vojtovi problém koukat se z okna :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Bohdane,jak to, že čteš blogy v pracovní době?! Fuj ;-)))
    A jinak - když to nejde pozitivně po dobrým, tak to půjde pozitivně po zlým!
    :-)))
    A už mlčím, venku je tak hnusně a já mám dnes naprosto rozesmáto, aniž bych cokolivod rána pila.

    Lojzo, děsíš! :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Do těch Průhonic.K sukni \"naboso\", to je jako zde říkají \"naostro\"? V Průhonicích to fičí, šetři se

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Buteo!Naostro ne, kalhotky jsem měla, ale punčochy (punčocháče) ne :-))).
    Ty věčný provokatére *rozesmátý mrk*

    OdpovědětVymazat
  10. Báro, je 14/10, 14/10, 14/10.. a je hnusně, fakt hnusně. Máme tu 0, sníh, vichr, zítra má být 0, sníh, vichr.. v sobotu do Beskyd nepojedu.. a do Čech by mě taky nedostali, ač tam bude o 5 stupňů víc a 50 čísel sněhu míň.. ale přeju Ti úspěšnou autosugesci a těším na Tvé zážitky..

    OdpovědětVymazat
  11. Sabe,tebe jsem nepřesvědčila? :-D
    Tak to mě fakt mrzí. Dnes jsem dávala na poštu ten balíček. Zítra to odejde, v pátek nebo v pondělí by to holčičky mohly mít :-).

    OdpovědětVymazat
  12. já byla dneska plavat ve venkovním bazénu (ale vyhřívaném, ač ještě minulý týden jsem statečně plovala v tom vedlejším nevyhřívaném) a nějaké paní si v šatně povídaly, jaká je zima, ale že snad příští týden to má být lepší. Já se tomu v duchu usmívala, protože jsem si říkala, k čemu by měl být příští týden lepší, ldyž pak stejně přijde prosinec, leden, únor...

    Ať se víkend každopádně vydaří!

    OdpovědětVymazat
  13. Báro, na ten jsem úplně zapomněla, holky budou mít radost.. a co teprve náš pošťák, až se tu bude brodit :-) ten zas bude vrčet, proč zrovna teď musí běžet i k nám :-))

    OdpovědětVymazat
  14. dewberry,jsi můj člověk!!!

    Sabe, no to jsem měla vědět, poslala bych to nadvakrát, dnes a v pátek :-).
    Aby sis užila trochu společenského života!

    OdpovědětVymazat
  15. To jako to babí léto už nebude?:o Vracím se zpátky na jih Francie, tahle Sibiř je na mě moc, navíc fakt nevím, jak zkombinovat sukně a tílka tak, aby mi v tomhle počasí nebyla zima. Bundu mám bohužel pověšenou kdesi doma, nejspíš hned vedle jsou opřené lyže, které prý hned budu moct doma použít.
    Báro, zkrátka máš pravdu, je tu prosinec, chce to svařák, pořádně se zavatit a doufat, že v Průhonicích bude ještě co k vidění... jela bych taky, ale nejdřív musím podniknout nákup zimního oblečení.

    OdpovědětVymazat
  16. Ježyš Báro, už je prosinec? :-@to se zas bude v těch nákupákách blbnout s dárkama a cíleně útočit na pěněženky a karty!! No, ale zas na druhou stranu je fakt tedy, že už za měsíc se bude dloužit den a za tři bude jaro...postrach stromových a kytkových alergiků!! ;-)))

    OdpovědětVymazat
  17. kam s dětmi, když je v Pze hnusněDo nákupáku nedostane na procházku nikdo mně, ani moje dítě. Ale mám drastický tip: www.beckiland.cz ve Zličíně. Drahý vstup, předražené jídlo, nepohodlné sezení pro rodiče, absolutní ráj pro děti. Od nejmenších až po pokročilý dospělý věk. Nikde není zákaz vstupu dospělých, takže tatínci lezou s dětmi po želatinové hoře, skáčou na trampolíně.. děti jsou nadšené. První návštěvu jsem podcenila, odseděla jsem si sama, s odbornou literaturou asi šest hodin.. Doporučuji dostatek náhradních triček a ponožek...O víkendech tam bývá i nějaký program. Je to fakt pro rodiče děs, ale šťastnější tlupu dětí jsem snad nikde jinde nezažila. Pokud bude fakt hnusně a Vás víc, doporučuji objednat místa předem. Ela

    OdpovědětVymazat
  18. Tak Báro informace jaksi přímo od zdroje :Za 1) Národní technické muzeum je pro veřejnost uzavřeno. V současné době se v budově v Praze na Letné na 9 700 čtverečních metrech plochy budují nové expozice. Na své návštěvníky bude čekat Tiskařství, Architektura a stavitelství, Technika v každodenním životě, Dějiny dopravy, Foto kino, Historický fotografický ateliér, Astronomie, Hornictví, Hnací stroje a motory a Prvních sto let.

    Všichni pracovníci usilují o to, aby bylo muzeum otevřeno na podzim roku 2010, ve stejném čase, kdy byly před sto lety zpřístupněny první sbírky českého muzea techniky ve Schwarzenberském paláci v Praze.
    za2) V Průhonicích bylo dnes max. 5°C, studený vítr, celý den pod mrakem, zima, zima!( jsem od nich teď max. 6 km).
    za3) Hned vedle Dendr. zahrady, cca 150m je velký zastřešený bazén. Vstupné sice nadobyčejné, ale teplo, teploučko.
    http://www.estav.cz...otevreni.html
    Tak toto asi tak vše přímo od pramene.

    OdpovědětVymazat
  19. Báro,já dneska koupila dětem rukavice a ze skříně vytáhla fusak - už ho brzo naistaluju do kočárku:(

    A ten mrazivý vítr, co tady dnes foukal, ten bych za krásný a přijatelný nepokládala ani v půlce ledna. Fuj!

    OdpovědětVymazat
  20. Kam v Praze - zrovna jsem narazila na článek o místu, které jsme v létě nestihli - mohlo by to být dobré: http://motyl.bloguje.cz...ledne.php

    A ještě třeba ten Mořský svět (http://www.morsky-svet.cz...ml#kde)

    I když, ten Beckiland pro Matýska bude taky určitě super.

    OdpovědětVymazat
  21. Tak třeba ve Smíchovském Tescu je v 2. patře kolotoč:-))Pak by šel ještě Aquapark, ten je nakonec u Průhonic a je jedno,jestli je prosinec nebo červenec:-)

    OdpovědětVymazat
  22. Čagi,já tyhle počasové skoky nesnáším a dělá mi to problém i opačně. Ale už vím, že si brzy zase zvyknu. Akorát oblékání \"svlékacího\" dítěte je někdy nad moje síly!

    Wicky, to je jen dočasný prosinec, nebóóój, Halloween ještě bude!


    Elo, podobný podnik je na naší straně také ww.bongobrno.cz a už jsme se tam byli vyblbnout též, ale i jako rodič jsem si to moc užila. Jídlo jsem tam neřešila, měli jsme něco sebou a akorát jsem podcenila to, že jsem musela být vyzutá a neměla se to čeho přezout.
    Díky za tenhle typ!

    Elizo, uvidíme, co to s námi udělá. Plavky uvezu :-)
    P.S. Na to nově otevřené TM se moc těším. Já jsem na to zapomněla, že se teď rekonstruuje.

    OdpovědětVymazat
  23. Chris,v takových chvílích jako včera a zdá se, že i dnes, si velmi blahořečím, že jsem posedlá kočárky a tak dlouho sháněla, až mám ten, který lze vozit \"dítětem otočeným k sobě\" a nevystavuji ho těm nárazům větru.

    Nomi, vůbec nevím co bude, takže více typů není jistě k zahození. Díky!

    Mod, super, zeptám se Bohdana a lojza, zda se rádi kolotočují :-)))

    OdpovědětVymazat
  24. 23 Báro... no tak super,to přitom celosvětovým oteplování bude ten prosinec zatraceně dlouhej! ;))

    OdpovědětVymazat
  25. HeHe...u 25ky mi vypadla mezírka:\"..při tom..\" :-p

    OdpovědětVymazat
  26. \"...zda se rádi kolotočují\" Ja teda ani náhodou, ale moje spolucestujúce mláďa tieto sebazničujúce sklony má!

    OdpovědětVymazat
  27. Táááák,napsal jsem dlouhej \"vtipnej\" text, dal odeslat a z bloguje vyskočil error. Vše je v - až tam. Psát to znova nebudu, musíte se obejít bez mých duchaplných keců.

    OdpovědětVymazat
  28. Jeden odkaz mi zůstal ve schránce. Tohle tak nějak vystihuje moje aktuální rozpoložení. ;-)
    http://zpravy.idnes.cz...isabon.htm

    OdpovědětVymazat
  29. je prosinec.. chjo, z léta do zimy to je hroznej skok, úplně tě chápu... jsem taky pozadu, nemám ještě ani zimní boty pro May :/

    OdpovědětVymazat
  30. Wicky,ale to máš dobrý. Všem vypadávají zuby a mezírky jsou větší a větší a tobě vypadávají mezírky a zuby jsou v pohodě :-))))

    Vojto, víš proč to vypadlo? Protože to bylo zajisté něco hrubě pesimistického. V takovémto čase se dívají ráno na teploměr jen masochisti :-)

    Sedmi, já jsem stihla koupit botičky v pondělí. Ale ultrazimní sněhule jsou nám ještě akorát od loňské zimy.
    Furt má č. 23, už rok :-)

    OdpovědětVymazat
  31. Báro,naopak, byla to taková niterní imprese o mém pohledu s okna (reakce na [8]), zakončená OPTIMISTICKÝM zvoláním, že když jsem ráno viděl odcházet Vílu v té sibérii do práce, aby mě mohla živit, usoudil jsem, že na té nezaměstnanosti se dají najít i pozitivní stránky. ;-)

    OdpovědětVymazat
  32. á cákryš, sice jsem se díval směrem dolů, ale \"z\" by bývalo bylo přeci jen lepšejší! :-D

    OdpovědětVymazat
  33. Právě jsem se vrátila z .....okolí Průhonic. Takže fotoreporáž o stavu počasí zde, můžeš posoudit jakoby z web kamery.

    OdpovědětVymazat
  34. 31 Báro :o))))Kdoví na co jsem zrovna PŘI TOM myslela, že mi vypadla...:-)))

    OdpovědětVymazat
  35. baro v jakem slozeni? chysta se nejaky sraz? :) Jinak tema kam v zime s detma v praze by se nekde melo pojmout zesiroka...kdyby se toho nekdo chtel ujmout at mi pak posle link z \'reportaze\' :)

    OdpovědětVymazat
  36. Možností kam se před prosincovou nepohodou schovat vidím habaděj, tak si to parádně užijte. Ne, abyste tam někde zmrzli, čekáme referát z výletu. ;o)))

    OdpovědětVymazat
  37. Báro, asi jsi to s tou autosugescí přehnala. Venku je zima i na prosinec. :)

    OdpovědětVymazat
  38. Průhonice nyní sami svou akci zrušili v rámci špatného počasí. Přikládám jejich letošní rozpis akcí, pro možnost naplánování výletu na příští rok. Akce bývají podobné.
    http://www.dendrologickazahrada.cz...

    OdpovědětVymazat
  39. Jak je jasné,že referát z výletu nebude, výlet se nekonal.
    Nerada jsem svou autosugescí ten prosinec přivolala, slibuji, že už to nikdy neudělám!
    Třeba se podaří někdy jindy, něco jiného...

    OdpovědětVymazat
  40. \"jsem svou autosugescí ten prosinec přivolala\" Ahá, tak vinníka máme! Aspoň že to.
    Inak neviem ako u vás, ale u nás je už zase slnečný október... :-/

    OdpovědětVymazat
  41. lojzo,u nás taky. Jak jste na tom s časem tento týden?

    OdpovědětVymazat
  42. Bohdan: Cha-chá, to poznám! Začnem plánovať cestu a v piatok stopercentne nasneží!

    Ale vážne: Tento týždeň okrem roboty a DPH ma čaká ešte aj maľovanie, takže neverím, že by som mal víkend voľný. :-(
    Ale pre všetky prípady som dnes prezul zimné gumy. ;-)

    OdpovědětVymazat
  43. Báro,to jsem tád, že se k tomu špatnému počasí někdo přihlásil, protože Bohdan při plánování výletu pověřil obstaráním jasné oblohy MNE! Již tehdy jsem odmítl s tím, že pěkné počasí spotřebovali Číňané na oslavy 60 let ČLR. Ale když to bereš na sebe... :-)

    OdpovědětVymazat
  44. Autosugesci používám často. Hlavně teda po ránu, když sám sebe přesvědčuji, že je opravdu nutné, abych vstal:)

    OdpovědětVymazat
  45. lojzi,omlouvám se moc, já jsem netušila, že mám takovou sílu myšlenek :-)))
    A jinak (i pro Bohdana) jsem na tom tak, že tuto sobotu DPH a svatba sestřenice, příští týden výlet do Solvayových lomů na ukončení saissony a pak už bude zase zima... nebo co...

    OdpovědětVymazat
  46. Jago,vím, že jsi byl pověřen zajištěním pěkného počasí, ale neberu to jako tvé osobní selhání, naopak. Znáš ty situace, kdy chce člověk pro zdar věci udělat maximum a povede se mu pravý opak? Tak tak nějak to vidím a i nadále máš přízeň všech, i když tolik sněhu snad ani nemuselo být :-)))))

    Kamio, já nejvíc autosugesce vyplýtvám na to, abych si nakecala, že je mi teplo, když je mi zima a naopak. Sice tímto upřímným sdělením možná ztratím pověst \"děvčete jako křemen\" (o němž dodnes nevím, zda to nebyla nadávka), ale některé dny se raději vůbec nepřibližuji k teploměru.

    OdpovědětVymazat
  47. hahahaDěvče jako křemen! Takovou by chtěl mít každý!!!! Protože taková vydrží všechno ... je to tedy jednoznačně pocta! A ještě to s ní jiskří :))). Hmm, závidím... :))

    OdpovědětVymazat
  48. \"Děvče jako křemen\" - odkedy som počul Duškovo \"Holka jako lusk - zelená a křivá\", tiež sa nad takýmito prirovnaniami radšej trošku zamyslím... ;-)

    OdpovědětVymazat
  49. zuzi,pokud by to bylo tak, tak mám vyhráno :-)))

    Lojzo, no právě! Někdy je nejlepší se neptat :-)

    OdpovědětVymazat
  50. Bohdane,kdyby snežilo, tak samozřejmě jedu :-))))

    OdpovědětVymazat