Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pondělí 12. října 2009

Usmívejte se, vyletí ptáček...

...nebo také pokuta

Jo, už došlo i na mě.
Maloměstská policie nechala na každém rohu ve městě postavit šedivé budky na dlouhé kuří noze s dvěma kulatými okýnky. Budek je spousta, ale foťáků na trvalé zvěčnění chybujících řidičů je jen pět. Proto se přístroje různě nepravidelně přemisťují sem tam, jen málokdo ví, kde se zrovna fotí a kde ne.
Samozřejmě, že se mi muselo jednou stát, že přecpaná výpadovka na Brno, kde se vždy jezdí pomaloučku husím pochodem, byla nečekaně prázdná a já, aniž bych si uvědomila dosah svého zločineckého chování, šlápla jsem trochu víc na plyn a vyjela z města rychlostí 62 km/hod. Na tom by nic tak hrozného nebylo, kdyby mě najednou nešlehl do očí blesk a po něm ještě jeden.
Na první fotce jsem mohla snad být ještě k poznání, ale na té druhé už by mě s vykulenýma očima leknutím asi nikdo neidentifikoval.
A mají mě! Prolétlo mi hlavou a byla jsem docela zvědavá, jak to bude pokračovat.
Začala jsem sbírat zkušenosti, jak to chodí, za jakou dobu mohu čekat obsílku a co ta legrace bude stát.
Nejhorší varianta byla 3 tisíce pokuty, ale to mě asi chtěl někdo jen vyděsit, i když... kdo ví, na jakého vola úředníka člověk narazí a horní hranice sazebníku pokut jsou dosti hrůzostrašné.
Psaní s pruhem přišlo za 4 měsíce.
Zatím jen první kolo s dotazníkem, jakože kdo je na fotce za volantem mého vozu a kde bydlí a tak.
A teď přijde to, proč to celé vlastně píšu.
Lidé kolem mě se rozdělili do dvou skupin.
První radili: "Napiš tam OSOBA BLÍZKÁ, a jim nezbyde než to hodit do koše a jsi z toho venku."
Druzí nechápali, proč nevezmu flašku (bonboniéru) a nejdu to vyžehlit osobně do nulové varianty, popřípadě tam nepošlu žehlit nějakého známého policajta.
Na maloměstě to jde, tady je každý něčí švagr a každý s každým spal, takže domluvit se dá ledacos.
Jenže já jsem hloupá husa z dědiny, mě tohle připadlo trapně pitomé, udělala jsem chybu (i když zrovna tuhle chybu dělám v jednou kuse), chytli mě při tom, tak budu cálovat, nedá se nic dělat.
V očích některých jsem spadla až na dno, jako pitomec roku, co se "nevyzná", ale o tom to není, já to neumím, využívat tyhle cestičky, přesněji řečeno, ani to moc umět nechci.
Nakonec asi dostanu flastr 1500 korun. Je to moc, je to málo? Dva nákupy v Tescu, nějak to přežiju, ale zaplatím a nikam se nebudu chodit ponižovat a pokusím se jezdit s menším spěchem.    

25 komentářů:

  1. 1500 je asi tak akorát:-).ale určitě Ti k tomu nadělej body, člověk vlastně ani neví,kolik těch bodů má, dokud si to nenechá vyjet v Čekpojntu:-)
    Mně jednou poslali ten dotazník, mejlem, s Filipovou fotkou, tak jsem chtěla napsat, že takového chlapa vůbec neznám, ale pak jsem na to zapomněla a nenapsala jsem nic, tak nevím co se mi stane, je to už z loňského léta, z Moravských Budějovic:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mod,na body jsem se byla kouknout přes Czech Point, (když ti nic nevytiskou, tak to nic nestojí) a zatím tam nebylo nic, tak teď se to asi naplní.
    Původně mi všichni říkali, že rok je standardní doba, než se začne něco dít. Tady byli rychlejší.

    OdpovědětVymazat
  3. Každý s každým spal? Jo, láska je láská, když choděj holky s holkamá, kluci s klukamá. :o) Možná se někteří při tom i fotili... Jste holt divný hnízdo! ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Bárojá mámjeden bod tady od Labe, když jsem odbočila vlevo, prý tambyl zákaz, protože vlevo se mělo odboči až kruháčem, který je o 10 metrů dál, koho by to napadlo:-))bohžel mě \"vzala\" nejen kamera, ale na tom kruháčí byli zrovna Polajti:-)) ale jak jsme se tomu smáli, tak mě pokuta přišla jen na kilo, jedno:-))

    OdpovědětVymazat
  5. Báro,tak jestli jsi u někoho klesla, tak u mě máš palec nahoru. Těch, kteří umějí přiznat chybu a nehledají kličky, si vážím. Ostatně něco z toho jsem vyjádřil ve svém blogu 7. října, i když v nadsázce...

    OdpovědětVymazat
  6. SejraJestli si měla na tachometru 62, naměřili ti mnohem míň, protože tachometry schválně ukazují o pět až sedm kilometrů víc. Takže ti možná ani nic nepřijde:-)
    Jinak je to síla, jak si byla společensky nebezpečná, když si na výpadovce jela hrůzných 60 km/hod:-)))

    OdpovědětVymazat
  7. já jsem vždycky pro přímý přístup... mít čisté svědomí je věc k nezaplacení... nemluvě o tom, že jestli něco na našem národě opravdu nesnáším, tak právě tu typickou českou vychcanost a fígle jak kde co obechcat... i policajti jsou jenom lidi a dá se s nima rozumně domluvit...

    malý příklad ze života: nové město, na začátku pěší zóna, po pár odbočkách jsem zastavil na normální ulici, kde v řadě už několik aut stálo. Odpoledne růžový papírek že se mám dostaviti... tak jsem šel... Paní jsem rozumně vysvětlil, omluvil se že jsem opravdu mohl předpokládat že je to ještě součást pěší zóny, pokecali jsme o životě, zasmáli se a já odešel o dvě stovky lehčí... za celodenní stání v pěší zóně myslím že mi dala tu nejmenší možnou pokutu... a rozešli jsme se v pohodě a s úsměvem

    OdpovědětVymazat
  8. Sejreto není tak úplně pravda,pokud se prý na autě cokoliv vymění, nemyslím autopotahy:-), už se nikdy nemůžeš spoléhat, jestli tam máš odchylku 5-10 a jestli nahoru nebo dolů. Stačí úplně výměna kol se zimníma pneumatikama,a už víš prd, kolik jedeš.

    OdpovědětVymazat
  9. Teo,řekla bych, že je to všude stejné, akorát já jsem použila trochu větší nadsázku :-)))

    Mod, není nad to, když se člověk s polajtama srdečně zasměje! I to se mi už stalo, dokonce mě to sem tam ani nic nestálo. Ale to už je dřív, teď chtějí alespoň výchovnou stovku.

    OdpovědětVymazat
  10. Jo Kutile,napsal jsi to hezky. Někdo si bez známého nekoupí ani zmrzlinu, mám to ve svém nejbližším okolí a výsledek je to, že jako protislužbu zase musíš pořád někomu něco dělat zadarmo, z toho by mi časem hráblo.

    Sejra, já v tom leku nevěděla, kolik zrovna v tu chvíli tachometr ukazoval, tak jsem se bála, jaká rychlost jim z toho stroje vypadne. Napsali 62, odpočetli toleranci při měření 3 km a napařili mi 58 km/hod. Státní policajti mi řekli, že by to odložili, ti se překročením o 8 km vůbec nezabývají. Měšťáci to bohužel řeší.

    PJ, mám podobný zážitek. Minulý týden jsem jela k rodičům, zaparkuji, nesu oběd a najednou zvonek a policajt dole ve vchodě, prý hledá majitele modrého auta. Nechápala jsem co může chtít a on prý, že je dnes čištění a já stojím v zóně zákazu stání. Představ si, on si dal tu práci, aby našel, u koho jsem na návštěvě, aby mě nemuseli odtáhnout. Ještě se mi omlouval a já mu ty dvě stvky dala ráda a ochotně, odtahovka by byla k mé peněžence mnohem brutálnější. Ceduli zóny jsem přehlédla jako řepu, dřív bývaly zákazy v každé ulici, teď je jen zóna u vjezdu do sídliště, půl kilometru od baráku a to jsem si nevšimla.

    OdpovědětVymazat
  11. No tak vida, jeden bodík:) Počítají, kolik aut se jim takhle do sta metrů za megableskem vychlístne na svodidla, protože je řidič oslněn multifunkčním širokopásmovým výbojem?!

    OdpovědětVymazat
  12. Za 1500,-Kč nestojí za to dělat ze sebe vola. Taky bych zaplatila :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Bárobylo by to i bez stovky, ale vzhledem k té nahrávce na kameře, to bylo levnější než levnější, kdybych nepustila na místě tu stovku, pozvali by mě jiní k tomu záznamu:-) Navíc jsem za 31 let poměrně aktivního ježdění,nezaplatila celkem ani tisícovku.

    OdpovědětVymazat
  14. Zaplatil bych také.Nedávno jsem platil v Brně (po asi 7 letech jsem byl přistižen městskými).
    Nehádal jsem se, omluvil jsem se, že: \"za chyby se platí\" ... dal jim požadovaných 500 a pokračoval v krasojízdě ,-)

    btw: Zaplatil bych už proto, že s každým (ani s každou ,-) bych fakt spát nechtěl :o)))

    OdpovědětVymazat
  15. Bára - Aha, já myslel, žes na tachometru měla 62, to je pak jiná. Ale je fakt, že státní to do 60 km/h vůbec neřeší.

    Mod. - jasně, souvisí to zejména s rozměrem gum, pokud dáš jiné než jsou uvedené v techničáku, může tachometr měřit ještě hůř než před tím. Já čerpám zkušenost z dob, kdy jsem byl žhavý citroeňák a tohle se hrozně řešilo a z pokusných asi dvaceti aut neměřilo přesně ani jedno, všem ukazoval tachometr o 5-10 km víc.
    Ale ty potahy, to mě nenapadlo:-))))

    OdpovědětVymazat
  16. tohle nesnáším, když něco provedu musim nést následky a né, že to prostě nějak obejdu, ještě si můžu tak maximálně sypat popel na hlavu a počkat jak to dopadne a co na tu druhá strana, ale nekomu podlejzat? ani nahodou
    neklesla jsi na dno, mezi většinou čechů jsi frajer

    OdpovědětVymazat
  17. Sejrejá podle těch měřičů na začátcích vesnic usuzuju, že mi může tachometr měřit max. tak s odchylkou 1 km nahoru, víc rozhodně ne.

    OdpovědětVymazat
  18. Báro, to je pěkné :-) kdyby se měřilo u nás tam, kde se neměří, dopadla bych podobně nebo přímo špatně.. ale ono se tam neměří a až tam jednou strčí radar, budou se divit oni i já :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Správně, Báro, sympatický přístup. Taky se stavím ke svým průšvihům čelem a pokuty platím. Abych zatloukal svůj ksicht na fotce, to by bylo hodně hluboko pod mou úroveň. To si raději řeknu, že jsem debil, a zaplatím. :)

    Snažívám se jezdit okolo těch dědinských radarů na chlup padesát podle tachometru. A na těch radarech se to pohybuje od 45 do 55 km. Málokdy se v rychlosti sejdeme.

    OdpovědětVymazat
  20. Mod.No vidíš - já mám na tachometru 60 a vesnický radar ukazuje 53-55. Máš nějaký zatraceně přesný vozidlo:-)
    Zkusím zjistit u nás na ouřadě, jak moc sou ty radary přesný.

    OdpovědětVymazat
  21. přesnost radaruInformativní radar je prý taky velmi přesný, v rámci nějaké tolerance se odečítají tři kilometry, stejně jako u pokutového radaru.
    Takže už vím, že když mám na tacháči 60, jedu ve skutečnosti cca 55 km/hod

    OdpovědětVymazat
  22. Kamio,bůhví, kolik bodíků mi seberou, ale snad to ustojím. Multizáblesk mě vyděsil, to je fakt :-))).

    /13/Mod, obdivuji, že tě to 31leté ježdění stálo tak málo, zkoušela jsem se zamyslet, kolik to stálo mě, ale asi bych se na všechny excesy neupamatovala.

    Gombo, 500 je ještě v toleranci, kterou neřeším :-)

    Přítelkyně, mě to taky vadí, ale v obecném českém povědomí jsem za troubu.
    Těší mě, že se tu ozývají hlasy, které to vidí jako já.

    OdpovědětVymazat
  23. Billy, dík za podporu :-)Sabe, někdy se též lekám, že mám těžkou nohu, ale poslední dobou už jsem se nějak odnaučila \"jezdit jako prase\". Měla jsem namále v létě na dálnici a od té doby se krotím.

    Bohdane, k průšvihům čelem, nedá se nic dělat ;-)

    Sejra, ty tři km uvádějí všude, myslím, že mi tachometr ukazuje tak nějak stejně. Díky, že ses na to podíval, docela mě přesnost těch inforadarů zajímala.

    OdpovědětVymazat
  24. Báro, boduješ nejen u policajtů, ale i u mně. Jsi charakter. Palec nahoru! ;o)

    OdpovědětVymazat
  25. Oby,jsou věci, které je mi bytostně trapné dělat :-)

    OdpovědětVymazat