Motto:

Cesta do pekla je vroubena dobrými úmysly

pondělí 13. května 2013

Dvojí oslava


Na včerejšek kromě Dne matek padl i Mezinárodní den zdravotních sester.


Oslavily jsme to s Alex společně, jsem moc ráda, že přijela a mohly jsem ten propršený víkend strávit spolu.

Dcerušky milé, natajno mi upekly dort a když jsem se dozvěděla, z čeho je ten božsky chutnající krém, dala jsem mu jméno Brutus.
Lidí zlatí... máslo s cukrem ušlehané s pařížskou šlehačkou!!!
Teď budu jíst zase až tak ve středu!

To byla dobrota, ještěže nás na to bylo pět!

Zkoušela jsem k tomu pečený ananas, krásně to chuťově doplnilo dortík.

Plátky čestvého ananasu z obou stran opéct na trošce másla, až se mu vytvoří jemná kůrčička, je to hotové. Na talířku zakápnout medem a sypnout troškou skořice.
Příště zkusím udělat plátky trochu tenší, jinak to nemělo chybu.
Až budeme mít v provozu gril, zkusím místo medu nechat na povrchu plátku zkaramelizovat trochu hnědého cukru.

Za inspiraci děkuji naší oblíbené  zážitkové restauraci, kde dělají podobně ananas na grilu.


22 komentářů:

  1. Mňam!

    Dělám ananas na grilu - kolečka čerstvého přes noc marinovat v kokosovém mléce, pak nechat okapat, obalit nejlépe v třtinovém cukru, ogrilovat do zkaramelizování a pak sníst. Obzvláštní labužníci si ještě dají šlehačku, nebo zmrzlinu:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip! Po kokosovém mléku se musím podívat, už mám několik receptů, kterého obsahují, ale zatím jsem k němu nikdy nepřišla jinak než přímo z kokosového ořechu (pokud nevyschlo).

      Vymazat
    2. Kupuju ho jako konzervu v Albertovi v oddělení, kde mají mexické konzervy, thajské omáčky apod. Uvidím, jestli se letos zadaří, páč teď spíš jezdím do Makra a tam jsem ho neviděl(nehledal), ale určitě tam někde bude.

      Vymazat
    3. Do Alberta moc nechodím, ale podívám se tam. Makro pro mě skončilo, když se narodil Mates. Kam nemohou děti, tam je to tabu i pro mě.

      Vymazat
  2. Všem zúčastněným děkuji za pohodový víkend. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, bylo to prima :-). Akorát bych ráda dojedla ten penicilín, už mě to docela zmáhá.

      Vymazat
    2. Penicilín v kokosovom mlieku tiež nemusí byť zlý... ;-)
      Prajem skoré doliečenie!

      Vymazat
    3. Díky, doléčuji se, ale jde mi to těžko. Jsem lajdák na osmihodinové intervaly a každou chvíli mi někdo nabízí nějaký alkohol... není lehké být vzorný pacient.

      Mimochodem, toto je 666. výroční článek !!!

      Vymazat
  3. "každou chvíli mi někdo nabízí nějaký alkohol... není lehké být vzorný pacient" ...ani prezident. 8-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vypadá to, že se začne horečka při viróze měřit na promile.

      Vymazat
  4. Lidi zlatí, jakou vy dokážete věnovat milou pozornost jídlu a vychutnat si to! To je úžasné! A tuhle byla bábovka, teď dort, k tomu pečený ananas ....... já si dám okurku k večeři a tloustnu z toho. ... Asi nesmím u chroupání té okurky číst takovéhle kalorické články. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, je velmi zvláštní, jak různý mají lidé přístup k jídlu.
      Je to poprvé, co někoho baví, co uvařím a ocení to.
      Ten dort byl fakt bomba, ale to je jen kousek dne. V článku nejsou procházky se psem, dokončovací práce ne stavbě, honička kolem malého chlapečka... jo, a taky tam není, že k večeři byl jen salát z červené řepy (bez pečiva) :-)

      Vymazat
    2. Nejde napsat o salátu z červené řepy "jen" a ty to víš! :-)

      Vymazat
    3. Dobrá, někdy tomuto fenoménu věnuji zvláštní článek. :-)))
      Anebo ho napiš ty, už jsi nepsal, ani nepamatuji a my tvoji stálí čtenáři víme, že i když máš slabší roky, v květnu vždycky něco napíšeš :-)))

      Vymazat
  5. Deň zdravotných sestier - matiek? Niečo mi uniklo? 8-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. lojzo, slavily matky, ale i zdravotní sestry (bez ohledu na to, zda jsou matkami). Den otců si dáme druhou neděli v měsíci červnu.

      Vymazat
    2. Ja len tak, reku či Alex slávila len jeden sviatok, alebo obidva... ;-)

      Vymazat
    3. Ahááá, mám já to ale dlouhé vedení! Zatím jsme jí tedy popřáli jen ke svátku ZS, ale i to jen tak polovičně, když chce měnit tu profesi. Ostatně moc jsme se nasmály představě, že v novém zaměstnání uzdraví možná mnohem více lidí než takhle.

      Vymazat
  6. Mňááááááám, a já měla jen pizzu... :-D

    OdpovědětVymazat
  7. To je bezva, že taková společná oslava se hezky povedla!

    Pařížská šlehačka, to je moje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se nám děti osamostatňují a žijí si své životy, o to více si vážím každé chvilky, kdy se nám podaří se sejít.

      Vymazat